• femman

Extreme makeover och The Swan

Kan inte låta bli att titta på det. Kan för den delen inte heller låta bli att studera mig själv efter varje program. Visst finns det saker som kan rättas till. Och jag kan för den delen inte heller låta bli att gråta på slutet när jag ser deras lycka...men okej jag förstår att de har komplex och mår dåligt (alla har vi något vi inte är nöjda med) över det, men att som i THE SWAN operera människor som mår dåligt och att sedan låta de tävla i en skönhetstävling??? Den stackaren som inte kommer till tävlingen då?? Hon kanske mår ännu sämre!

Okej! Jag vet! Vad fan kollar jag för då?? Vet ej. Har väl inget bättre för mig.

• Svar på tråden Extreme makeover och The Swan
  • Andrundrun

Håller med dig! Först mår hon dåligt över hur hon ser ut sedan får hon en massa operationer så hon blir snygg o mår bra sedan börjar hon må dåligt igen för att hon inte var tillräckligt snygg för att vara med i en skönhetstävling. Herregud...

• bits

Jag har aldrig sett The Swan, daremot har jag sett Extreme Makeover, och jamfort med hur The Swan verkar vara sa tycker jag att Extreme Makeover ar lite mer realistiskt.

T.ex ar lakarna lite mer humana, inga Michael Jackson nasor, de ser forst och framst till patientens ansiktsdrag osv.

I Extreme Makeover tycker jag ocksa att manga patienter verkligen har belagg for att operera sig, t.ex en tjej som knappt hade nagra tander, eller en man som hade gatt ner over 100 kg i vikt och bara hade en massa hud hangande overallt, en tjej med ett liknande problem i Sverige fick en remiss till att operera bort den overflodiga huden sa det tycker jag inte ar sa farligt, men tjejerna i The Swan ser ju ut som helt vanliga ok tjejer innan!

• pabe

Men vaaaarför tittar jag på the swan när det är sååååå dåligt????
    *suckar*

• ceci lia

PaBe: jag säger samma sak Jag menar, varför tittar jag på det?

• pabe

Tjejens man hade varit otrogen o så efter "förvandlingen" säger hon "Nu när jag älskar mig själv älskar jag honom ännu mer" *blääääääää*
    Sååå dåligt!

• Muminski

åh jag har hat-kärlek till the swan!!
    Jag tittar fashinerat på alla program och jag vet inte om jag diggar det eller hatar det. Igår sa en av damerna (hon med fruktansvärda snedvridna verklighetsuppfattningen och okontrollerade ilskeutbrott) i programmet att skönheten kommer inifrån o liknande plattityder,detta efter hon opererats och blivit en riktigt snygg donna. Det hon hade behövt mest var ett års terapi!

Men en liten liten gnutta av mig skulle gärna vilja få sån uppsnyggning. Tänk att ha ett helt team som bara fokuserar på att göra en snygg. Wow! Jag skulle gärna vilja få så snygga tänder de alla får. Platta till skrynkelmagen en aning osv.. Men sen tycker jag att de blir för lika..alla får plutläppar stentuttar och sen är de riktigt grissminkade till "avslöjandet"

Tur att det går så pass sent så jag kan frossa i det utan att behöva ha moraliska betänkligheter gällande mina barn och de uppfattningar de blir matade med

Svar på tråden Extreme makeover och The Swan