• imorgon är en annan dag

Sätta upp en vägg - vad kostar det ca?

Någon som är byggnadssnickare eller kanske har en make som är? Vill veta hur mycket det kostar på ett ungefär att sätta upp en vägg (dela av vardagsrummet). Bredd 3,57 meter och takhöjd, ja normal takhöjd. Vill veta hur mycket ni tror att det kostar ca totalt (med arbete och material, ingen dörr men bra isolerat då det kommer att bli väggen mellan barnens rum. redo för tapetsering av oss).

Någon som vet?

• Svar på tråden Sätta upp en vägg - vad kostar det ca?
  • April Mamma

Puffar i tråden då vi också har funderingar på att sätta upp en vägg och även riva en vägg...

Hoppas på svar..

• anezka

olika från företagare säger gubben och svårt att bedöma när man inte är där för att bedöma hur det ser ut

• K J N

Sätt upp väggen själv.

Det är mycket enklare än vad man tror, kan ni tapetsera så kan ni sätta upp en vägg.

• The Man

Instämmer med KJN.

På byggvaruhusen hittar ni billiga byggbeskrivningar som är enkla att följa. Så har jag, helt utan förkunskaper (i princip) byggt både en bastu och ett trädeck runt swimmingpoolen.

Roligt och mycket billigare och man känner sig så "stolt" efteråt.

anezka, kan du fråga hur många timmar på ett ungeför han skulle tro att det tar?

• anezka

Det beror på hur snabb den som gör det är men han tippar på om allt går som det ska ca 5-8 timmar inte längre

Tack för alla råd! Vi får se om vi är modiga och provar själva, men helst skulle jag nog vilja ha någon som gjorde det... känner att vi får fullt upp med att byta taken och tapetsera...

Hjälp vad mycket vi har att göra! Vår lista med vad vi vill ha gjort på en gång när vi får nyckeln börjar nu bli sååå lång!!!!

• anezka
    imorgon är en annan dag skrev 2006-08-09 21:53:28 följande:
    Tack för alla råd! Vi får se om vi är modiga och provar själva, men helst skulle jag nog vilja ha någon som gjorde det... känner att vi får fullt upp med att byta taken och tapetsera... Hjälp vad mycket vi har att göra! Vår lista med vad vi vill ha gjort på en gång när vi får nyckeln börjar nu bli sååå lång!!!!
    Vart bor du ?

Anezka, skickar meddelande...

Svar på tråden Sätta upp en vägg - vad kostar det ca?