• Den mysiga

Body eller tröja + byxor till bebisen?

Hur har ni resonerat?? jag har hört de som föredrar vise versa!
    Ska man ha både och?
    Blir det inte bökigt med body först och byxor utanpå då man ska byta på de små?? Har man byxa + tröja så kanske det är viktigare med bebistrosa??

• Svar på tråden Body eller tröja + byxor till bebisen?
  • saggitarius

Jag tycker nog att är helt ok att byta blöja när bebisen har bodysar på sig.. Själv föredrar jag bodysar eftersom de både håller blöjan på plats o inte åker upp...

Kommer att ha tröjor o trosor oxå.. men bodysar e så smidigt..

• Luckymon

jag föredrar body och byxa. Tycker inte att det är så speciellt bökigt att byta blöja så. Snarare tvärtom.
    Rätt pratktiskt med body. Inga bara magar.
    Du får testa och se vad du och ditt barn trivs bäst med.
    Lycka till

• MaDdO

Body plus byxa över helt klart! Annars korvar sig tröjan och glipar och e allmänt jobbig bara!

• busigabarnen

BODY !!! Tröjorna åker bara upp i ryggen, dessutom så behöver småttingar oftast extra stöd för blöjan, den tenderar att hasa ner över baken annars..

• mymlis

Både och! Har omlotttröjor och babytrosor som jag tänker använda i börjar, för att slippa klä på en body över huvudet, men har också bodyn, som ju nog är mycket mer praktiska!

• Nåran

Bodyn vinner med hästlängder över tröjor som bara åker upp när man bär och håller.

• Toyya

Body är absolut mest praktiskt. Några knappar mer eller mindre vid blöjbytet spelar ingen roll!

• Flutterby

Mamma tipsade mig att byxor+tröja är bra om blöjan skulle läcka, för då behöver man bara byta byxan, värre med en hel bidy då. Tvätta kommer man ju att få göra massor ändå!

• FamiljenTörnros

Body med byxa !Den lill* kan ju knappt röra sig i början och då måste det vara mycket skönare med en hel body och inget som kan korva sig eller åka upp i magen. Extra viktigt första veckan innan naveln läkt.! Går jättesmidigt att byta ändå, man vänjer sig snabbt.

• Miffi

Jag har bara köpt body + byxa till min bebis. En tröja kan ju glida upp på ryggen. Men det är bara som jag tycker , köp det ni tycker om.

• Lilla K

Mymlis: det finns bodysar med knäppning i sidan också, så slipper man dra bodyn över huvudet!

• Tossan79

Body + byxa, eller tröja + sparkdräkt/hängselbyxor. Huvudsaken att magen inte blir bar! Tänk också på att resåren på byxorna inte behöver vara så spänd, det är skönare mot en liten mage med lite lösare och mjukare/bredare resår, speciellt om magen krånglar.....

• Gravilda

Vi körde nästan uteslutande med body + byxa (eller ännu hellre strumpbyxa om vi bara var hemma) på grabben när han var liten. Med en vanlig tröja blir det lätt glipa och den knölar sig under ryggen. Strumpor ramlar också lätt av små fötter - därav strumpbyxorna.

• HelenS

En body med knappar på sidan, alltså omlottknäppning så man slipper dra tröjan över lilla huvudet.

• Den mysiga

Hm man vill ju inte att bebisen ska frysa!
    Body samt strumpbyxor och liten klänning om det är en tjej!

• miadir

Body med omlottknäppning + byxor är jättebra! Omlottbodyn blir ju dubbel fram oxå, bra när det börjar bli kallt!

• babylover

Jag föredrog tröja + trosor + byxor och ev strumpbyxor när mina andra barn var små. Tyckte det var enklare att byta när blöjan ej höll tätt. Mannen(första barnet) tycker body verkar enklare så vi har köpt bägge delarna nu.

• mejram

Body eller hel sparkdräkt/pyjamas - helt klart! Mycket enklare på alla sätt.

Svar på tråden Body eller tröja + byxor till bebisen?