• Crispie

Ge mej tips på kolhydratfri middag!!

Håller på med GI och behöver inspiration... känns som jag lever på kycklingfilé och sallad.. TRÅKIGT!

Har ni bra tips på middagar eller luncher med väldigt lite kolhydrater så tar jag tacksamt emot recepten..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Svar på tråden Ge mej tips på kolhydratfri middag!!
  • Fastidious

Sök på GI på Google.. Då kommer det upp hur mycket recepttips som helst!

• Fastidious

Omelett!

Vispa samman 3 ägg, en skvätt tomatpuré och en näve parmesanost.. Stek och lägg sedan dit skinka i bitar. Mumsigt! Ät tillsammans med sallad!

• ahlcec

Linssoppa känns väl kolhydratfritt? Eller vänta, det är det kansk einte alls?

Jag är sjukt dålig på sånt. Sök på linssoppa här iallafall, det finns svengoda recept!

• Trollnilla
    Kolla på tasteline.se eller viktkoll.se
    Där finns massvis med recept.
    Jag äter oxå GImat men just nu går det inte så bra med alla restaurangbesök under semestern.
    Kan inte avstå pommes och pasta...
  • Crispie

Jag är inte förtjust i linser alls, men tack för tipset ändå!

Har sökt på GI på google och man får upp massor.. men man vet ju inte om det är gott. Tänkte mer få recept på mat som någon brukar äta eller i alla fall har ätit..

• Elis är min kärlek

Köp världens blodigaste och största köttbit och stek den. Servera med en skiiiitstor god sallad. Lätt som en plätt!

• Fastidious

Linser är kolhydrater. Långsamma, men dock kolhydrater.

• Crispie

Trollnilla -- Nej jag vet, det är inte lätt under semestern. Men pasta o pommes tycker inte JAG är så svårt. Det är svårare med vanlig potatis tycker jag. Men alla är ju olika som tur är.

• Fastidious

Fisksoppa/gryta.

vatten, buljongtärning, torsk, tomatpuré, grädde och kryddor.(räkor om du vill!)

Yammi!!

• EmA

Om ni skall grilla så brukar jag äta någon typ av kött som man gillar och sedan göra grönsakspett på allt möjligt zuccini, lök, paprika och sånt mna tycker är gott.. avnjut med någon god kall dressing/sås.. helst vitlök för min del då

~ ni kan skratta om ni vill, håna oss vi rör oss ni står still ~ /kent
Svar på tråden Ge mej tips på kolhydratfri middag!!