• Caylinn83

Viktuppgång av p-stav?

Vill så gärna sätta in p-stav då p-piller inte är min grej pga glömska och jag redan testat spiral, som blev utstött.

Nu undrar jag, går alla upp i vikt av p-stav? Jag har gått ner 56 kg och jag är inte intresserad av att gå upp i vikt precis...
    Alla jag känner som haft stav har lagt på sig, så det är därför jag undrar!

• Svar på tråden Viktuppgång av p-stav?
  • Elina86

Jag gick inte upp i vikt av staven men mina bröst blev betydligt större. Jag har haft min stav sen december 2005.
    Tycker att staven e d bästa jag haft, man slipper tänka på att glömma de där små sablans pillren..

• Eliin

jag gick upp 14 kg på 4 månader av min p-stav.. inte kul alls då jag vägde 54 kg när jag satte in den och ökade till 68 kg som inte vill lämna min kropp..=((

• Caylinn83

Ja förbaskade piller.. dem passar inte in i min livsstil haha

Ska jag ringa BM eller gyn för att få stav insatt?!

• Elina86

alltså jag har gått upp i vikt men det är jag säker på inte har med min p-stav att göra.. d e godiset och chipsens fel

• Eliin

dessutom hade jag skitsvårt att gå upp i vikt, men av p-staven exploderade jag...=( och hela kroppen blev full av bristningar.

• Caylinn83

Usch..jag får absolut inte gå upp i vikt.. har 13 kg kvar till målvikt!...

• Eliin

nej det är ju inte lätt att veta så här i förhand om man går upp eller inte..=((

• Caylinn83

Nej men har man vägt så mkt som jag så ska man nog passa sig...
    Ni har ingen erfarenhet av p-plåster?

• Eliin

Caylinn: nej tyvärr.. men jag tycker du ska ringa BM och fråga om alternativa preventivmedel. Jag vet flera som gått upp väldigt mycket av p-stav och min bm sa till mig att det är väldigt vanligt att man gör det...

Svar på tråden Viktuppgång av p-stav?