• iduns matte

hur duka?

hjälp! dop på söndag och har inte den minsta lilla ide om hur jag ska duka.
    har bestämt att vi bara ska ha kaffe och tårta, men hur ska man duka snyggt?
    nån som har någon ide? vi blir lite mer än 40 pers så det blir ju ett ganska rejält långbord, men hur dekorerar man lite lagom?
    ska ha tre tårot utplacerade men det känns som att det behövs något mer emellan.

hjälp!!

• Svar på tråden hur duka?
  • vinterpinglan

Köp lite snittblommor i dem färger som du vill ha och sätt dem i små skålar.
    Ett tips för att hålla blommorna på plats i skålar är att tejpa med genomskinlig tejp som ett rutmönster (ett kryss eller fler rutor) så sätt blommorna i rutorna så håller de sig på plats och på sätt så behöver man inte så många blommor i varje skål.
    Blommornas skaft behöver inte vara långa. Sedan kan du ju dekorera med ljus/värmeljus. Köp lite konfetti och strö på bordet. Gör fina placeringskort.(om du ska ha placering på bordet)
    Lycka till!!

♥♥♥ Kevin 970329 - Liam 060403 - mammas guldklimpar ♥♥♥
  • iduns matte

tack för svaret, jag älskar ju ljus men nu när det är så himla varmt och ljust ändå känns det ju lite överflödigt,.. fast.. jag behöver ju inte tända dom =)
    hmm skrev först å tönkte sen. =P haha
    menar du att man ska tejpa från kant till kant i ett rutmönster i skålen så blomman simmar i rutan
    gillar iden med konfetti..
    åh jag har sån idetorka =/

• vinterpinglan

Japp precis så menar jag. Fick det tpset av min mamma. Hon visade mig och det vart jättefint. Ska själv ha dop på lördag!!

♥♥♥ Kevin 970329 - Liam 060403 - mammas guldklimpar ♥♥♥
  • Johanna 1979

På bordet hade vi ett foto på vår dotter. Därimellan lite snäckor, vackra stenar, ljus (som vi inte tände) och lite snittblommor. Det blev jättefint!

• AnnaBergstrom

Jag ska ha dop på lördag och ska duka med vit duk, små skålar med rosa rosor-finns jättebra små skålar på ikea 4 för 9 kr, rosa värmeljus, rosa serpentiner. Sen ska jag vika rosa servetter i form av stora hjärtan och lägga på varje plats. Hoppas på att det kommer se fint ut!

• iduns matte

tack för alla fina ideer. lycka till me era dop!
    kram

• Sarabi

Jag har ett par bilder från vårt dop i mitt galleri. Hade rosa gerberor flytande i små skålar i mitten. Sedan hade jag små ljuslyktor från IKEA (säkert de som nämns ovan) där jag knöt en rosett med band i samma färg som det vi hade till dopklänningen.
    Gjorde också små fotavtryck med hjälp av stämpelfärg som vi sedan scannade in och skrev ut.

Lycka till med dukningarna!

• Flätad

Har också lite bilder i galleriet på vår dukning. Härmade Sarabi lite vad gäller fotavtrycken men vi hade rosa rosor o rosa flytljus i skålar med rosa sand. Vi la också ut knappar på varje plats med en glad bild på Thea, mycket uppskattat! Vi satte lite blommor på presentbordet och serveringsbordet också för att få ännu mer kalas/festkänsla! Lycka till!!

Lycklig mamma till Thea
  • Romeki

Yvonne76:

Måste bara fråga vart fick ni tag på knapparna med er dotters bild? Finns det någon sida på nätet där man kan beställa sådana?

• Niwa78

jag hade blå duk, lite serpentiner och plockade blommor utifrån efter dopet ställde jag även dopljuset på bordet där vi satt.

• Mirro

Hade dop i söndags. Vi var 40 personer och eftersom vi inte hade någon bordsplacering så valde vi att ha gående bord, eftersom vi inte visste vilka som ville ha kaffe/te/saft. Vi ställde upp koppar, fat, kaffe, kaffebröd och tårtor på två separata bord så att alla kunde hämta det som de ville ha. På borden hade vi vita lakan (hade inte vita dukar till sju bord och papper är inte så kul) och det blev bra, sedan dekorerade vi med svartvita fotografier på tjejerna och blåa stenar. Det blev snyggt.

Svar på tråden hur duka?