Ni som använder kondom
Hur noga är ni? Har ni alltid kondomen på hela tiden eller slarvar ni ibland? Vi är lite slarviga vi. (Inte bra, inte bra!) Har den inte alltid på men oftast åker den på när det börjar närma sej sprut dax.
Hur noga är ni? Har ni alltid kondomen på hela tiden eller slarvar ni ibland? Vi är lite slarviga vi. (Inte bra, inte bra!) Har den inte alltid på men oftast åker den på när det börjar närma sej sprut dax.
Åker den bara på när det är "sprutdax" så har ni ju tappat idén med kondom dock. Dom små sakerna som kommer innan kan nog stöka till det också. Iofs är det ju värre med ett hav av spermier istället för några ensamma vandringsmän. Då verkar det vettigare och skönare att ni kör tills det är dags, och sen spruta någon annan stans, istället för att avrbyta när det är som mest skönt för att sätta på en kondom.
Den kommer på när det är dags att "komma in", så att säga... ingen av oss är särskilt intresserad av barn så vi är maniskt noga med kondom. Fast ibland nöjer vi oss med sex utan penetration (hmm, lät ju kul... hur uttrycker man det på ett roligare sätt?)
haha.. själv har jag nog nästan aldrig kört med kondom, förutom när man haft ny partner, tycker det tar bort hela känslan av den *riktiga* närheten.
Om ni förstår hur jag menar.
Nä har kört med p piller. men nu har det inte blivit några piller sen i september 2005.. så här kör vi stenhårt.. haha
vi har kondom jämt vi i min familj verkar vara fertila som frögurkor och jag har tröttnat på hormonpreparat. Bäst att vara försiktig.
ja är man väldigt fertil så kan det vara bra att använda kondom och p piller.. eller vad det nu är man använder.
tyvärr så är jag inte så fertil har PCO på ena äggstocken, så blir inte med barn direkt av att se ett par kalsonger direkt.
Men skönt är nog det, annars skulle man bli med barn jämt och ständigt
Vi tar oxå på den när det börjar hetta till mot slutet. Mycket gosigare utan dock... Sen läste jag någon stans att endast 50 % av männen har spermier i försatsen. Verkar inte vara några här i alla fall... :-/
Vi är inte maniskt rädda för att få barn men det passar bättre en annan tid...
Alltid på...... vill absolut inte bli gravid....
Men alltså... ni som tar på i "halvtid", drar ni ut den i det fria och rullar på kondom innan ni avslutar då? Låter lite underligt...
jag tycker att man dödar hela sexet när man ska trä på kondom och hela kittet.
Nej jag är glad för att jag inte är så fertil jag.. haha..
Nej jag tycker inte att man dödar sexet.
Inget som någon av oss tänker på. Bara den är på vid finalen.
Avbrott blir det ändå då man ska byta ställning och så.... inget konstigt med det...
Håller med slarver. Vi tar på den när vi byter ställning så blir det inte något trist avbrott.
hmm alla andra killar man vart med har såna problem å få på den, så har liksom inte blivit på humör.
ganska avtändande...
Vi är supernog med kondomen. Har den på under hela samlaget, inget som stör varken mig eller min pojkvän. Har visserligen kört utan under första dagarna utav mensen. Jag vet att jag har väldigt lätt att bli gravid, blev det under tiden jag åt p-piller och ser inte det som ett säkert alternativ. Tryggt och bra med kondom. Plus att man slipper kladd i sängen . Men måste dock erkänna att jag längtar till den dag då vi ska starta bebis verkstad och slänger undan kondomerna.
Vi är noga och använder den som man ska. Under alla år har vi bara slarvat två gånger och det var två dagar i direkt samband med att mensen tog slut. Vi gillar kondom och tycker inte att den stör. Den kan tom vara ett litet roligt lekinslag ibland.
jag kan bara svara här att vi gör precis som TS här. tycker inte där e nåt problem i det. vi gör så pgr av att jag inte tåler något preventiv medel o knappt tåler kådis och min gubbe tåler inte kådis. men för det så vill vi ju ha vårt lilla roliga....
Jag skulle inte slösa pengar på kondomer och sedan inte använda dem rätt, då gör de ju ingen nytta ;)
Används de inte rätt så ökar ju riskerna för graviditet dramatiskt.
Vi använder kondom "som man ska" för vi vill inte ha barn just nu. Jag tycker faktiskt inte det är så himla besvärligt. Det är bara lite tråkigt att avbryta för att den ska på men sexet känns jättebra både med och utan kondom.
Kan rekommendera kopparspiral till dem som inte vill ha kondom. Helt fritt från hormoner.
Den sitter alltid på! Vill inte riskera att bli gravid igen.
en liten tecknat filmsnutt som kan ge en del informatio om sådanthär. Lite väl amerikansk egentligen. Men underhållande...
flickerlab.com/html/portfolio_plannedParenthood.htm