• Briana

Depend lösnaglar..nån som har erfarenhet från dom ??

Funderar på såna naglar ! Såg dom på HM och tyckte dom var jättefina..Är det nån som använder dom och sitter dom fast ?Är det bra lim ? Ska på bröllop och tänkte göra mig fin !! Har dock beställt tid till salong men tycker det är dyrt om man sen inte vill ha såna på...

Nån som har erfarenhet ??

• Svar på tråden Depend lösnaglar..nån som har erfarenhet från dom ??
  • Duckan74

Inte provat nageln, men limmet och det har funkat helt okej på andra lösnaglar.

• Raven74

naglarna e bra med.
    Bara tänk på att rengöra din egen nagel innan ordentligt o att få ner nagelband o få bort gamla nagelband som har krypit ner en bit på nageln. annars lossanr nageln lätt o sen kommer det in fukt o luft in under lösnageln så det kan bli mögel osv.
    Händer sällan men kan hända

• garin

tycker att hela depends nagelvårdsserie är super, har nagelbandsremover, nagelolja, nagelbandscreme m.m. därifrån. köpte även ett manikyrset eller nåt, för typ 150:- har jag för mig. det var tippar som man limmade på och så penslade man på gel och sprayade något på om vartannat i 3 lager. jag blev nöjd med resultatet!

• Briana

Ser dom mkt oäkta ut ?? Tänker på dom med beige yta ??
    Tycker 750 spänn är dyrt för att lägga på naglar...tänk om dom lossnar snabbt å så ??
    Hur länge kan en lösnagel med lim sitta på ??

• Briana

garin: det setet du köpte..är det beskrivning med hur man gör ??

• Raven74

finns instruktioner på hur man gör.
    hur länge en nagel kan sitta på e beroende på hurm noga man är med underarbetet så att säga.
    men annars år det ung 10 dagar max, sen måste nageln luftas

• Briana

Hur får man väck lösnageln ? Har precis satt på och jisses så fina d blev !! Men man måste ju lufta nageln så jag undrar hur man får väck dom ? Hur länge ska d luftas innan man kan sätta på nya sen ?

• Raven74

aceton tar bort dem.
    Antingen doppar du hela naglen i aceton eller baddamed en bomullstops.
    Över natten räcker med luftning.

• Rhea

Jag har provat många gånger på alla möjliga sätt, men det blir INTE bra!
    Synliga luftbubblor under, ser riktigt risigt ut.. :S

• Rhea

(Men det är väl jag som gör fel :-P)

• evb

Jag har använt dom och det är en bra sista-minuten lösning. Dock måste man måla dom tycker jag för det är svårt att inte få luftbubblor under nageln. Fast det gör j*ligt ont att ta av dom om man inte väntar tills dom bryts av.

• Duckan74

Ont? Hur gör du då? Fyll små skålar med aceton och sätt ner fingertopparna. Tar en bra stund, men sakta men säkert löser naglarna upp sig. Ingen smärta, mindre skada på nageln.
    Jag har haft naglar på längre än en vecka (såna som man sätter på själv), brukar låta de sitta 2-3 veckor. Inga problem för de riktiga naglarna.

• Hanakana

Det finns ju särskilt nagellacks-remover från Depend till just deras lösnaglar, som är jättebra! Säljs på KICKS och Åhléns...

• Briana

Tack så mkt för alla svar. Har tagit väck dom och d gick ok..Tycker detta är ett bra alternativ om man vill vara fin nån kväll så där. Vill nog inte ha byggda naglar hela tiden känner jag nu. Dom kändes lite ivägen ibland

Svar på tråden Depend lösnaglar..nån som har erfarenhet från dom ??