• Anonym (kluven)

Gravid 5 månader efter förlossning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sitter här med min 5 månaders kille o gråter insides!! Vad ska ja göra??????????? För en vecka sen fick ja ett + på testet då ja anat oråd.. HJÄLP! Här sitte rja med en underbar krabat som ja gör allt för o vill kunna ängna mig åt lika mycket som den stora systern, men ja väntar en till!! Är kluven, Ska ja göra abort eler ej??? De handlar om ett liv till som ja vill älska men har man tiden?? Hjälp är de någon mer som varit i samma sitts????

• Svar på tråden Gravid 5 månader efter förlossning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • MallanFrallan

Förstår att du är rädd,det skrämmer mig med att bli gravid så snart efter att man fått barn.. tyvärr vet jag inte vad jag ska ge dig för tips förutom att följa ditt hjärta!

Hoppas att allt löser sig!

• Anonym

Själv skulle jag ha behållt Det hade ju varit skoj för din son med ett syskon i nära ålder, men jag är ju inte du och vet ej vad du har för begränsningar eller vad du klarar av, jag tror du får ransaka dig själv och tänka igenom detta nogrant innan du bestämmer dig. diskutera med din man också.

• sheeba

Inte riktigt, blev gravid när stora killen var 9 månader så han var lite äldre men hade samma känslor som dig.
    Sambon vill gärna behålla och beslutet låg på mig.
    Jag grät och var glad om vart annat, hur ska vi klara detta, hur ska Alexander ta detta? Sviker vi honom,mm. Det är mycket som snurrar i huvudet.

Men vi valde att behålla, jag skulle aldrig kunna genomgå en abort för min dumhet att inte skydda mig då får jag ta dte kastet och jag har tillräckligt stort hjärta att älska en till
    Nu ångrar jag absolut inte beslutet och sitter här med en 2 månaders.
    Det ända som varit jobbigt var graviditeten i sig, tidig foglossning och det kändes i kroppen att dte var tätt.

Men det är bara du som akn känna vad som är rätt eller fel, tror inte att varkens jag eller någon annan kan säga hur dte ska vara eller så utan du måste lite på dig själv.
    Hur känner du och vad är din första tanke?

Efter några veckors velande kom jag på mig själv att le och klappa magen så då fattade jag vad jag skulle välja.

~~~~Gör som grodan, lev på hoppet~~~~
  • yumaa

min bror har 11 månader mellan sina två barn.. Jag skulle aldrig ha tvekat.. jo det blir mer jobb o göra..men du klarar det säkert...

• Anonym (samma sits)

jag blev gravid när våran kille var 5 månader( hade skydd) men jag gjorde en abort..kände att vi ville koncentrera oss på lille då,och att vi testar senare igen... men du ska givetvis göra som du känner,men givetvis svårt o komma på vad man vill.lycka till iaf.*kram

• Anonym (kluven)

Ja vet va ja vill men de e inte bara ja som måste ta beslutet...... min andra halva taekar. är övertyggad om att de skulle gå o min stora tjej e så pass stor så hon e inte i behov av den uppmärksamheten som de små.. Visst, man e inte bebis sugen på samma sätt men när man e uppe i alla "bebis sysslor" så kan man lika gärna fortsätta, om ni förstår mig rätt???? Hör till grejen att ja förlorat 3 barn i tidigt stadium, kandske e därför man känner som man gör?? Låter de vetigt??

• sheeba

Kan säga att min svärmor blev gravid efter 1 månad.
    Så det är 11 månader mellan min sambo och hans storebror På råga på allt så fick hon tvillingar, så är fanns och göra. När jag tog mitt beslöt att behålla så hade jag henne i tankarna klarade hon det så gör jag det.
    Vist blir det mer jobb men inte överdrivet tycker jag.

Nu har jag åkt på lite annat som har gjort att jag inte är den piggaste som mamma.

• Anonym (Hur?)

Sitter i samma sits som dig. Håller på att dö av beslutsångest......

Funderar som bara den.

• Anonym (kluven)

JA vad gör man????? Men jan tror nog inte de blir mer jobbigt... Ska fundera i natt sen e de dax o ha ett beslut innan de e försent!!!!!!!!!!!!!! Kram på er alla.

• sheeba

Lycka till med ditt funderande, men ägna inte all tid till det. Försök att rensa skallen och sedan ta tag i det igen, tror nog du komme ratt välja det rätta för just dig.

Svar på tråden Gravid 5 månader efter förlossning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!