• Marsipan

Hur många lider av follikuliter?

Follikuliter är hårsäcksinflammation.
    Jag får massor med follikuliter efter att jag vaxat mig på kroppen! Och de GER SIG inte!!
    Ska uppsöka läkare, men undrar om någon mer än jag som har upplevt detta och som har "botat" det, och med vad.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur många lider av follikuliter?
  • Anonym

Var det längesen du vaxat dig? Oftast så finns det ju inåtväxta hår med. Brukar du peela dig på kroppen?

• Marsipan

Ja, jag vaxade mig för ett par veckor sen. Nej, jag brukar inte peela mig..
    Men det brukar ändå inte hjälpa, för jag har gjort det förut.

Har du haft problem med follikuliter?

• Marsipan

Snälla, det kan väl inte bara vara jag i hela FL som har dessa?

• Blossi

Kan det vara att du inte tål vaxet? Kan du inte ta bort håret på något annat sätt?

• Marsipan

Blossi,
    njae, det är inte så bra att t.ex. raka sig på vissa kroppsdelar, så endast vaxning är bäst.
    Men jag måste ju kunna vaxa och bli fin UTAN dessa j***lar!

• Cilota

Kontakta en salong som brukar vaxa och fråga dem. De lär ju ha varit med om några kunder som drabbats av detta. Om inte annat så kan du väl få tips om hur du förebygger problemet inför nästa vaxning.

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan
  • Johannah Ottosson

Om man har mkt död hud och vaxar sig så är det svårt för håren att komma upp. DÅ blir det ofta inflammerat. Det kan också beror på tekniken hon använde när hon vaxade, hur hon behandlade innan och efter. Endel är mer känsligare än andra med. DÅ kan det vara bra att använda ngn läkande creme efteråt.

• Marsipan

Cilota,
    jag ska kontakta läkare imorgon, istället för salong. Känns tryggare så.
    Gillar din sidfottext skarpt!

• Marsipan

Johannah,

ja, det kan vara så också. Tyvärr är jag väldigt lat när det gäller peeling av huden. Måste skärpa mig...

Men det verkar som att jag ÄR den enda här som har detta problem....

• Cilota
    Marsipan - Man tackar
    Hoppas att det är lätt åtgärdat ditt hudproblem. Du kan väl berätta sen vad du fick för råd så man vet om man själv hamnar i samma sits?
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan
Svar på tråden Hur många lider av follikuliter?