• Tristanya

gå ner i vikt - massor med recept tack! =)

nu ska jag satsa stenhårt på detta, nu ska kilona rasa!
    men vill gärna ha recept på bra mat som man kommer tappa kilon på!
    självklart måste man börja röra på sig också, men kosten är ju även det en viktig del!

så alla recept är välkommna! bröd, middagar, frukost, mellanmål etc! lätta och gärna billiga recept! men huvudsaken är att dom är nyttiga och bra då man vill gå ner i vikt!
    är rätt så kräsen, men får försöka svälja endå vill så gärna gå ner, och nu känner jag att jag har motivation! snälla, ge mig massa recept!

• Svar på tråden gå ner i vikt - massor med recept tack! =)
  • anna68

Gå med i viktklubb.se, då får du tillgång till tusentals recept och färdiga matsedlar för varje dag. Det är kanonbra! Jag gick ner 10 kg på 8 veckor.

• Tristanya

hur mycket kostar det att gå med i viktklubb då? och hur lätt är det att "fuska"? jag är ju inte den personen som älskar att träna, och ger ganska snabbt upp.. men vill så himla gärna gå ner!

• Cizzi81

Hej!

Jag gick ner totalt 18 kilo under förra sommaren, tog väl ca 4-5 månader, men helt utan tandagnisslan och gråt!!

Jag följde helt enkelt GI metoden, inte maniskt utan lite lagom, var ändå ute och festade en hel del, med pizza dagen efter eller t.o.m på natten...

Vad jag även gjorde var att springa, inte flera mil utan ett lagom spår på drygt 3 km. Kan erkänna att det den första tiden tog lååång tid att ta sig runt, med många bitar då jag promenerade istället.

Men, det var allt jag gjorde, och det funkade!!!

Det bästa av allt var också att vikten höll sig.

Fast nu är jag gravid och har gått upp nån storlek... Men det är det ju värt, nu VET jag att jag kan bli av med allt efter graviditeten.

LYCKA TILL!!!

• AvalonC

Jag och min pojkvän satte oss på diet nu några månader före sommaren.

Våran frukost är 2 mackor grovt bröd, med sallad, mjukost eller skinka (ibland båda)

Drick VATTEN!!!

Lunch brukar min pojkvän äta det som blir över från middagen, och jag äter två knäckemackor med mjukost.

Till middag äter vi grillade karrekotletter med potatis/morrötter/lök i ugn och mycket sallad.
    Vill vi ha en sås så blandar vi kesella 1% med någon dipp.

Efter sommaren kommer vi nog hata karrekotletter men än så länge går det bra...

Jag gick ner 13 kilo, men fuskade lite och gick upp några kilon under sommaren, men nu har jag bara 4 hg kvar så är jag nere på -13kilo sträcket igen.
    Min pojkvän har gått ner 7 kilo.
    Det tog oss ungefär 2 månader.

(nu under sommaren så har vi inte skött oss, men vi står kvar på samma vikt båda två, men nästa vecka börjar han jobba igen och då är det stenhårda tag som gäller)

Mitt tips är att HANDLA INTE HEM ONYTTIGHETER för finns de hemma så går det att äta, och jag lovar, man äter det även om man inte vill för det är gott.
    Så det bättre att inte ha det hemma.

Lycka till och låt oss veta hur det går...

Svar på tråden gå ner i vikt - massor med recept tack! =)