gifta sig hemma?
är det nån som vet om man kan gifta sig hemma? vill ha ett borgligt bröllop hemma.
är det nån som vet om man kan gifta sig hemma? vill ha ett borgligt bröllop hemma.
Ja det ska man väl kunna?
Finns ju de som gifter sig hemma i trädgården och dylikt
jo jag vet men är det borgligt då?
Oj det tänkte jag inte på!
Men det borde väl inte heller vara några problem?
nä ja vet inte alls, är det kommunen man ringer då?
Ja kommunen borde ju kunna hjälpa en
Lycka till!
ja jag får väl ringa i morgon o kolla.
det är lättare att få borglig vigsel i hemmet än kyrklig.
som sagt ring till kommunen.
måste man ha vittnen eller kan dom ta med de?
nån mer som gift sig hemma???
Har inte gift mig hemma, men har vänner som gjort det. Det går, men man måste (åtminstone där de gifte sig) betala resan för vigselförrättaren. För mer tips, gå till
www.brollopstorget.se
Där finns nån som kan svara på allt angående bröllop
ja man måste ha vittnen, beror väll på om nån har lust att följa med från de..
men om ni inte skall ha en enda person hemma när ni gifter er varför kan ni inte gifta er någon annanstans? typ ute på någon vackerplats eller statshuset är väll de vanligaste..
Man måste alltid ha vittnen när man gifter sig borgerligt, oavsett var den sker. I Nyköping är det kommunen som handlägger och hjälper till att ordna borgerlig vigselförrättare. Ring kommunens växel så kan de säkert hjälpa dig. Vet flera vigselförättare som förättat borgerliga vigslar i människors hem.
Då en borgerlig vigsel är gratis ska inte förättaren ha betalt, det får de som regel av länsstyrelsen, men det hör till god ton att betala bensinen om de behöver åka nån stans. Det är inget tvång alltså.
Jo det går! Ska gifta mig hemma hos mina föräldrar på lördag - då är det en borglig vigselförättare som gör det. Du behöver 2 vittnen bara. Ring kommunen. I Malmö så kan de som är på rådhuset och viger komma hem.