Föräldraledighet och renovering?
Bor m sambo + 2 barn i BR och ända sen vi flyttade in har han renoverat, fixat och pysslat med något hela tiden. Mitt "jobb" har varit att ta hand om barnen under tiden. Varje gång jag bett om egen-tid har han alltid försökt slingra sig genom nya små projekt och "de KAN väl följa med dig" eller "vad är så viktigt att de inte kan vara med dig?".
På senare tid har det knakat rätt rejält här hemma och jag har inte ens bemödat mig med att be om den där efterlängtade egen-tiden. Igår hade vi ett snack och då kryper det fram att han tycker att jag åker snålskjuts på honom!! D.v.s. han tycker att han bara sliter, och sliter med lägenheten och gör fint - och sen sitter jag där och njuter frukten av det hela.
Tänker jag helt galet när jag menar att föräldraledighet och renovering inte går hand i hand - jag är ju med barnen. JÄMT dessutom. Hur ska jag orka det, diska, städa, tvätta, handla, planera deras dagar OCH hjälpa till med all renovering? Jag fattar inte det...
Han har ju bara sitt jobb och sin träning (=egen-tid) så det är ju inte konstigt att han har ork över för alla sina projekt.
Eller?
Hur gör ni andra som är "hemma"? Fixar ni och grejar som galningar, hinner och orkar ni det?