• Lillis77

Vattengympa i sthlm

Någon som vet om det finns mammavattengympa nånstans i närheten av sundbyberg? Skulle också vilja gå på gravidyoga.
    Det måste ju inte vara i Sundbyberg i och för sig, men i sthlm iallafall.
    Det känns som att man vill röra lite på sig så här efter julskinke-tider...

/Linda

• Svar på tråden Vattengympa i sthlm
  • Erika

Jag undrar samma sak fast jag bor på södermalm i stockholm, finns det här i närheten??

• Jessicat

Titta på www.babysim.se de har mammavattenjympa. Har inte själv gått där så jag kan inte uttala mig om det. Gravidyoga gick jag däremot på Skandinavisk Yoga & Meditationscenter som låg vid Odenplan. Det tyckte jag var bra.

• Addie

´Feel Good har mammavattengympa. Den på östermalmsgatan har ett "friskvårdspass" i veckan och på Grevturegatan har de flera pass, men man måste vara kopplad till deras sjukgymnaster... Lycka till!

• Jessicat

Kom på att Hälsans Hus på Södermalm har gravid-yoga.

• smurfi

E2 i Nacka har inte bara vanlig vattengympa utan där ordnas även gravid-vattengympa av en barnmorska som heter Susanne Wassberg. Jag har anmält mig till omgången som startar 12 februari. Det är 5 gånger och kostar 600 kr. Fick info om kursen via MVC Nacka Närsjukhus - ring dit om ni har frågor. Jag tror inte att E2 har något med kursen att göra.

• Jempa1

Måste det vara mammavattengympa för att man är gravid?
    Jag går på vattengympan i Vasalundshallen i Solna och har gjort så även innan jag blev gravid och tycker att den är mycket bra.
    Gå in på www.medley.se

• Pumba

Hej! Jag ska börja på gravid-vattengympa 7 feb. i Vårby, anordnat av Babysim, www.babysim.se. Finns nog även inne i City.

• Lillis77

Tack för alla tips!
    kram Linda

• skidan

Jag gick på feelgood på grevturegatan. De är toppen där. Man måste träffa en sjukgymnast först. Det kostar 70kr per gång men frikort gäller även. Det är alltid en sjukgymnast som leder vattengympan så det känns tryggt. De har pass 4g per vecka. Det är också kul att träffa andra blivande mammor. Vi är flera som håller kontakten efteråt.

Lycka till!

Svar på tråden Vattengympa i sthlm