• Mamma Björck

Fem år och väldigt lite hår

Min Matilda fyllde fem år i maj och är världens härligaste unge. Men ett litet problem som vi har är att hennes hår växer väldigt långsamt! Det är dessutom väldigt lockigt så det lilla som finns drar ju ihop sig.
    Vi toppar håret med jämna mellanrum för trots att det är kort så blir det ju slitet och nu har hon nästan page.
    Hon har börjat reagera på att hennes kompisar har långa fina hästsvansar som hon inte kan ha. Dessutom växer lillasysters hår så det knakar så hennes hår får vi oxå hålla på page nivå (hon bryr sig inte om det än)

Det skulle vara kul att höra om det finns några fler som har lite hår som man kan utbyta tankar och ideer med.

Det gör så ont i mamma hjärtat när hon frågar varför andra har så långt hår och inte hon......

• Svar på tråden Fem år och väldigt lite hår
  • Hannah76

Vår dotter har tunnt hår, o inte så värst mycke hår. men det blir bättre o bättre. Hon fyller 6 år nu. jag som trodde att mina barn skulle få jättetjockt o mörkt hår efter som min man är syrian..*L*

• Mamma Björck

Hanna76: tog mig en titt på din fina dotter och jämfört med min tjej så har hon jättemycket hår!!
    Men jag håller med om att det blir bättre och bättre även på matilda.

• Joonas

Jag har själv varit som din dotter. Har aldrig kunnat låta håret växa och bli långt. Blir liksom inte längre än axellångt hur jag än sparar. inte så mycket att göra tyvärr. Jag lät inte mina föräldrar klippa mig när jag var liten för jag trodde jag skulle få långt... Fixa en snygg kortare frisyr. Lugghåret blir lätt längre. Kan ju ha en page med lång lugg? Det är gulligt tycker jag:

Var glad! (fast du är svensk)
  • Mamma Björck

Just nu är det faktiskt luggen och håret uppe på huvudet som växer långsammast. Men hon har lite lugg och så kammar vi resten bakåt och fäster med hårspännen. Vi brukar vattenkamma håret där bak och då lägger sig lockarna så fint. Jag tycker givetvis att hon är jättefin och nu har hon åtminstone en frisyr.
    Hon får så många fina komentarer att hon har så fina lockar och det avskyr hon!!

Häromdagen var hon klädd i T-skirt och kjol (iofs blåa) och då säger en tjej till henne: tjena grabben!! Som tur var hörde hon det inte ordentligt.......

• CrazyOne

Jag vet om en som är 15 år och fortfarande bara har babyhår kvar på hela skallen.
    Jättetunt hår har hon.

Alla är väl olika?

Svar på tråden Fem år och väldigt lite hår