• Anonym

Jag ska börja gå på AA möten..

På måndag börjar mitt nya liv.
    Jag ska sluta dricka och röka..
    jag höll upp från alkoholen hela graviditeten men när min son var 3 veckor började jag dricka igen..
    Jag är full flera ggr i veckan. Så svag jag är.
    Det är roligt att vara berusad och jag älskar att träffa människor som man ofta gör när man är ute på krogen..

Men jag kan inte hålla på såhär. Jag måste sluta dricka. har alkoholism i släkten så det är lätt att hamna där.
    Jag HAR problem, insåg jag igår när jag satt och drack igen..

Jag kan inte göra såhär mot mitt barn! jag måste sluta..
    hoppas bara att jag lyckas.
    jag MÅSTE fixa det här.

Innan jag var gravid hade jag problem med andra droger. men dom är ute ur mitt liv nu och vill aldrig hamna där igen.
    Men av allt jag testat så är alkoholen mest farlig.

Ville bara skriva av mig och jag hoppas att nån därute håller tummarna för mig...

• Svar på tråden Jag ska börja gå på AA möten..
  • Anonym (peppare...)

Klart jag håller tummarna för dig!
    Starkt av dig o inse att du har problem!

Lycka till!
    Kramiz

• Jenny S

Vilket jättesteg du har tagit!!!!

Att inse att problem finns är en jättestor del i det hela.

Hoppas att du finner stor hjälp i att gå på AA möte.
    Själv vet jag inte hur jag skulle ha överlevt om jag inte hade gått på mina anhörigmöte.

All lycka och heder till dig!
    Naturligtvis har du mina tummar och tankar!

Why try to fit in when you were born to stand out?
  • SandvikenMamma

Strålande!
    Välkommen in i AA!

Du skrev:
    "Jag är full flera ggr i veckan. Så svag jag är."
    Du är inte svag.
    Du är sjuk. Du är alkoholist. En alkoholist kan inte kontrollera sitt intag av alkohol - alls.
    Men med hjälp av AA och de 12 stegen finns det hjälp att få!

En dag i taget vännen, och när det känns jobbigt - ta en timme, en kvart, en minut i taget.

Kramar!

• Jenny S

Så anonym.....
    Jag antar att du har egen erfarenhet av 12 stegsprogrammet eftesom du postar den videon och därmed inte är nöjd med ditt egna resultat?

Hemskt tråkigt för din egen del. Jag beklagar!
    MEN!
    Det finns ju faktiskt den delen av oss som både är alkoholister eller anhöriga som har valt att följa 12 stegsprogrammet av fri vilja och funnit en mening med det!

12 stegsprogrammet har fortfarande inget med gud att göra. Det är inte religöst!
    Undrar om man måste stånga sig blodig för att få fram det???

Som sagt, jag beklagar att du inte har funnit någon glädje & nytta i det, men jag personligen har gjort det och jag hoppas att TS också kommer att göra det!

Why try to fit in when you were born to stand out?
  • SandvikenMamma

Jag tackar också för att jag har hittat AA. Utan AA vore jag ingenting idag.
    Och som Jenny S skrev; AA är inte religöst.

Fruktansvärt omoget av dig, anonym.

• roha

Massor av lyckönskningar till dig!
    AA är ett jättebra ställe att hämta styrka ifrån, NA oxå för den delen.

Ett tips är att hitta en bra sponsor, som du kan lita på. Jätteskönt att ha när man känner sig som värst...

Lycka-till-kramar!

• Millenium

Håller alla tummar jag har vilket är två. Du har tagit det första steget och ska gå på AA möten samt att du inser att du har ett problem det ska du ha eloge för samt massa kramar för att du tar tag i ditt problem.

• Anonym

Närmaste jag kommit AA är någon gudstjänst i gävle dom har en gång i månaden. Och där var det iaf religiöst. Hur som helst, var det bara information jag postade. Vad man gör med den, är helt upp till den som betraktar den. Tillhandahållande av information är inte omoget. Lycka till iaf TS!

Svar på tråden Jag ska börja gå på AA möten..