• imp

kräkning hund

vad kan detta vara min hund har kräkts nu tre fm på rad ingen mat bara gulgalla o slem.

behov av maskmedel?
    stress?
    magkatarr?
    inte ätit som han ska?

någon som har e terori vad det kan vara. hon ser inte sjuk ut o hon beter sig som vanligt

• Svar på tråden kräkning hund
  • Vofflis

Min tik hade så för två sommrar sedan och då hade hon druckit dyvatten i skogen som hennes mage inte tålde. Ju mer hunden kräks desto mer irriteras magsäcken och så kräks de ännu mer. Jag blev rekommenderad att fasta henne ett dygn, sedan finns det några tuggtabletter hos veterinären som man kan ge ( kommer inte ihåg vad de heter) sen gav jag lite risavkok ett dygn. De följande dagarna gav jag ris och kokt torsk. Men det tog lite mer än en vecka innan hon kunde börja äta vanlig mat igen.
    Ett bra tips om hundarna kräks mycket är att ge druvsockerpulver, det ger ju lite energi.
    Hoppas att din hund snart blir frisk!!

• Birgitta2

Magen behöver vila. När vår hund hade dunderdiarré blev vi tipsade av vetten att ge hunden enbart majsvälling under 3 dagar, och sedan så sakta introducera kokt fisk och ris under några dagar. Därefter hundmat så försiktigt igen. Allt för att magen skall få vila och äta skonsamt.

Nån teori vad hon lider av har jag inte. Men ge henne majsvälling ett par dagar och se om hon får behålla det. Kräks hon efter det också tycker jag du skall ringa veterinär.

• V4E

Är det innan frukost hunden kräks?

• KarinoAlex

Min tik brukar spy när hon e skendräktig.

• imp
    V4E skrev 2006-08-10 12:52:11 följande:
    Är det innan frukost hunden kräks?
    ja det är innan frukost
    KarinoAlex skrev 2006-08-10 12:52:48 följande:
    Min tik brukar spy när hon e skendräktig.
    hon slutade löpa igår
  • KarinoAlex

Ja, då kan hon ju inte vara skendräktig redan.
    Zelda kan spy runt sitt löp också pga av alla hormoner som rusar i kroppen då.

Annars är det nog för att hon e så tom i magen. Äter hon mat på kvällen också??

• V4E

Då beror det på att magen är tom och inte irriterad. Hade den vart irriterad hade hunden spytt upp allt du gett den. Prova att ge hunden en "näve" mat innan läggdags så slipper den vara tom på morgonen. Lovar att det funkar!

• imp

ja hon får mat på kvällen inan lägg dags o  de få gångerna hon har spytt så innan är när hon inte får mat i rätt tid men det har hon fått nu men det kan ju vara hormonerna efter löpet med ju

• V4E

Om det nu fortsätter så ring och rådfråga en vet! Men mycket kan hända i kroppen runt löptider och går det över på ngn dag så är det ingen fara. Din hund verkar vara lite känslig med sin mat och tider :)
    Kanske kan prova att dela upp på fler ggr per dag så magen har lite att jobba med hela tiden...

• imp

ja har det inte gått över tills på måndag när jag ska till vetis med valpen  så hör jag med dem o det inte blir mer för då kontaktar jag dem akut

Svar på tråden kräkning hund