Sår bakom öronen
Min pojke har haft sår bakom öronen i snart en månad. Jag baddar rent två ggr/dag och ser till att det är torrt. Det bildas en fins skorpa som trillar av och då är det vattnigt igen och proceduren börjar om. Vad ska jag göra?
Min pojke har haft sår bakom öronen i snart en månad. Jag baddar rent två ggr/dag och ser till att det är torrt. Det bildas en fins skorpa som trillar av och då är det vattnigt igen och proceduren börjar om. Vad ska jag göra?
har du prövat ha barnpuder där bakom eller nån uttorkade salva.
eller läkande salva såsom Helosan salva
Vilken salva är uttorkande? Jag har provat idomin, men den hjälper inte.
testa inotyol det funkade för oss
Tack!
Luktar det oxå?? Min tjej hade torr hud som vätskade sig bakom örat. Det var svamp. Körde med Daktakort på inrådan av läkare och 1 v senare var det borta :)
Vi kör med Idomin eller Locobase repair. Det brukar funka bra men hon hinner aldrig bli mer en lite torr innan jag använder det. Du kan väl be Bvc titta på det kanske så får du säkert ngt bra råd av dem.
Se bara till så du inte får avföringsbakterier bakom örat om du använder den salva som du brukar ha i gumpen! Sen tycker jag du ska prata med BVC så får du en salva där som det är lite antibiotika i som är jättebra. Kram
Det kan vara svamp. Fråga på BVC. Det finns en salva som heter Daktakort som man kan använda mot svamp.
Vi har haft det mycket gjorde bara rent och nu sista tiden har det växt bort verkar mest vara problem till en viss ålder.. iallafall för oss..
Ella har också så. Vi försöker hålla torrt efter bad o så men det är som en spricka precis vid fästet av örat i överkant. Vi smörjer med inoyol också.