• Arctura

Tråd för oss som använder, snö of sweden smycken!!

Det finns ju trådar för allt mellan himmel och jord & varför inte starta en Snö of sweden tråd???

Här kan vi disskutera hur, var och när, man kan använda vissa smycken ur snös kollektion. Vart man köpt dem och till vilka kläder eller samanhang de passar... ja allt som har med dessa underbara smycken att göra....

Hur många är vi här på Fl som gillar dessa? Och varför???

Kom igen nu... häng på denna tråd!!

Scrapbooking 030.jpg

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Svar på tråden Tråd för oss som använder, snö of sweden smycken!!
  • mumlan1

Hej! Jag fick en halskedja när jag fyllde år förra veckan och jag gillar den mycket. Men jag har bara en än så länge...

• Axels och Annies mamma

Japp, jag har SoS smycken eller rättare sagt ett, halsband med vita stenar och större glaskulor i ändarna, man kan ha det som ett långt eller vira det ett par varv och ha det som kort halsband. Jag köpte det för att det är snyggt och inte så fasligt dyrt.
    Tyvärr har jag ingen bild på det

• mumlan1

Mitt är långt och ljusrosa men ungefär lika stora stenar

• Arctura

Min favorit just nu är Big twist halsbandet! Det är det som är på bilden i trådstarten...
    jag har det rosa, vita, svarta & lime, jag använder det inte bara som halsband utan även som armband då jag lindar det många varv runt handleden!! Det blir sååå fint...

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • mumlan1

Ja det var ett jättefint halsband...

• Carro W

Jag har några SoS-halsband och några armband.

Gillar dem skarpt, även om de överdriver lite med Snö-brickorna på en del halsband

• Arctura

Var på bröllop i går och bruden hade en så snygg håruppsättning och som dekoration i uppsättningen hade hon snös halsband sofia, i lime färgen!! Verkligen jättefint!!

Hon hade även sofia i armband (lime) och polar (klar) örhängen...

• Arctura
    Poena--> Armbandet (sofia) som du har är det blått eller jeansblått? Chain halsbandet är ursnyggt, men jag tycker de är lite för tunga att bära, men man kan ju bli van nån gång kanske!? Vilken färg har du "fallit för" när det gäller chain då?

Bruden jag berättade om här ovanför, hade ju just sofia som dekoration i håret och som armband fast i lime färg!

Jag har yttligare en favorit och det är "Klös" ringarna. Väldigt plastiga, men jag tycker de är sååå snygga...
  • Carro W

Jag har Chain-halsbandet, skitsnyggt är det fast lite för glittrigt ibland.

Förra hösten köpte jag ett halsband, vet inte vad det heter, små "glasstenar" fastsatt på ett läderband. Jättefint men tyvärr fransar lädret sig, inte direkt snyggt + att det blev sprickor i stenarna ganska lätt. Orkade inte gå tillbaks o klaga men skulle nog jgort det

• MelvinÅMamma

Jag har en del av deras smycken,presenter alltihop.....jättefina tycker jag,men oj vad de är dålig kvalite!!Gå sönder fortare än man hinner använda de 3 ggr,tråkigt!!....Å ja är ändå försiktig av mig!.....Nån som har märkt det oxå,eller har ja haft otur med mina 6 olika smycken

• Arctura
    elvinÅMamma--> Jag vet att vissa kollektioner är dålig kvalite och att de åtgärdat problemen eftersom. De har tex bytt ut själva tråden mot vaier (stavas??) så tråden inte ska gå av osv

Man ska ju såklart reklamera direkt, så även företaget får reda på så mycket som möjligt & vi som råkat ut för "dålig kvalite" får en ny vara...

Jag har iofs inte haft de problemen och jag har många smycken! Det är bara en av mina "klös" ringar som spruckit... 
  • Carro W

Fick förresten ett armband av min styvmor. Hon jobbar på MQ och ibland får de gratis prylar. Armbandet gick sönder efter 10 min på men eftersom det var gratis brydde jag mig inte.

• Arctura

Idag är det utförsäljning på "snö" i Östersund!! Där kan man verkligen fynda både av 2:a sortering och av kvarvarande sommarkollektionen

• Arctura

Nu har jag införskaffat mig en hel del nya Snö smycken från höstkollektionen bla Coin 4-string brace lime, och black,  sååå snyggt.

• Arctura

Jag verkar vara ganska ensammen om att tycka om dessa Men jag fortsätter väl skriva lite i min egna tråd iallafall...

Jag har varit och kikat på hela höst kollektionen nu och guuuud så mycket fint det finns!! Ska ta och köpa lite tror jag... men vad ska man välja?

Här är i allafall mina senaste inköp:

Snö till mig

Snö till mig

• annca

Fick ett halsband och ett armband i höstas av min man när vi skulle på ett bröllop i Sunne och hade glömt vår väska med finkläderna hemma så vi var tvugna att handla nytt ( :- D ! )
    Vet inte riktigt vilken serie det är, men de var i "snö-blått", kan man beskriva en färg så?

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Tråd för oss som använder, snö of sweden smycken!!