• Ixam

Begagnade kavat eller nya "billigare"

Vad hade ni satsat på, köpt begagnade kavat vinterskor eller köpt ny "billigare" på tex skopunkten?

Svårt o veta när man ska köpa första vinterskorna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-10 14:37:55:
    DOTTERN ÄR 14 MÅN OCH KOMMER GÅ PÅ DAGIS TILL VINTERN

• Svar på tråden Begagnade kavat eller nya "billigare"
  • Esprie

Ja har hört att man inte ska köpa begangnade skor, för att man går i dom olika. Om du är sugen på kavat och har vägarna för bi kumla så stanna till på deras skofabrik där kan man köpa andrasortering till väldigt bra pris.

• mamma79

Vi hittade en kompis med 1år äldre barn och övertog lite skor och kläder och köpte till det vi behövde. Går barnet kan Kavat rekomenderas (höll bra för min dotter och komisens dotter, två vintrar i rad)

• Desse

Kavat är jätte bra skor!!! Min son har väldigt höga vrister och det är de ända som har gått på hans fötter utan problem. Men efter en säsong så syns det inte att det är använda så jag rekommenderar det varmt. Om barnet är så litet så det precis börjat att gå så kommer tyvärr inte vinterskorna användas så flitigt, men man måste ju ändå ha dem. Min son fyller tre år i höst och vi har använt kavat alla säsonger och är jätte nöjda. Men nu kan jag känna att det nog gärna får bli några andra skor nästa gång. Tyvärr så ser alla deras skor så lika ut och det är väldigt tråkigt efter ett tag. Men köp Kavat och du kommer säkert att bli nöjd !!!
    LYCKA TILL !!!!!

• Elli47

Jag skulle aldrig köpa begagnade skor åt barnen och inte åt mig själv heller... Allt annat går bra men inte skor. Mina pojkar kan inte ens ärva av varann eftersom den äldre har väldigt kraftig fot och det är svårt att hitta skor som passar, den yngre har väldigt smal fot...

• SaramedM

Jag har hört att just skor ska man inte ärva, alla går olika.

• Flerbarnmamma

man ska aldrig låta ngn annan överta skor!

• Amorella

Jag tror inte heller det är helt bra att köpa begagnade skor till så små barn. Kanske när de är större och går stadigt, men inte med så små mjuka babyfötter som behöver hitta sin egen form. Kolla i så fall skorna noga - är de i nyskick? Eller är de använda och har format sig efter barnet innan? Annars skulle jag satsat på lite billigare nya skor.

• FrogLeg

Jag skulle inte köpa beg. skor pga att de inte är bra för barnet... Dom sliter skorna på olika sätt. Jag skulle inte heller köpa några billigare på typ skopunkten. Jag hade satsat på nya kavat eller ecco (lite beroende på hur gammalt barnet är och om de går på dagis eller så)

• Flerbarnmamma

bLEV LITE FORT IVÄGSKICKAT DET DÄR sista jag skrev. Men ville ha sagt att ingen ska ärva eller överta skor efter ngn annan. Alla går olika, så det kan bli snedställningar i rygg och höfter, knän senare i livet om barn övertar andras skor. Jag övertar gärna kläder mm och låter mina barn ärva kläder efter varandra men aldrig skor!

Kavat är bra skor som verkligen håller en hel säsong till barnen. Jag satsar hellre på lite dyrare skor som håller en hel vinter än köpter flera par. Jag köper mina skor där Aspire rekomenderade att man ska köpa dem, nämligen via deras fabriksförsäljing i Kumla-

• Luddvar

En tanke bara; våra föräldrar som växte upp på 40-talet fick nog inte nya skor var år utan syskon fick nog ärva av varandra. Inte har väl de så svåra problem med sina fötter nu på äldre dagar? Det kan inte vara så att skofabrikanterna själva har kommit på att det är farligt att ärva? Jag menar, de vill väl sälja så mycket de kan? Vad tror ni?

Svar på tråden Begagnade kavat eller nya "billigare"