Åkpåse till babyskydd?
Hej.
Finns det åkpåse till babyskydd? Och vart kan man få tag på det?
Kan man sen även använda åkpåsen att ha t.ex. i vagnen el. i en annan bilbarnstol?
Hej.
Finns det åkpåse till babyskydd? Och vart kan man få tag på det?
Kan man sen även använda åkpåsen att ha t.ex. i vagnen el. i en annan bilbarnstol?
Jag tror inte det finns åkpåsar till babyskydd..
Räcker det inte med ytterkläder+filt?
Jo, visst gör det de. Men jag tänkte liksom att det hade varit smidigt med en åkpåse. För då hade man inte behövt klä på Noah så mkt. Och tagit ut honom ur åkpåsen och lagt honom i åkpåsen i vagnen direkt. Typ som i höst när det inte är allt för kallt hade man ju kunnat göra så annars;P
Förra vintern hade de fleece-overaller som var som åkpåsar (inga ben, bara en påse runt benen) med hål för säkerhetsbälte på HM. De kanske kommer att ha det i vinter också.
Men kan du inte bara använda åkpåsen till vagnen?
Annars finns det ju åkpåsar att köpa separat, och vissa av dem tycker jag ser mindre ut än de till vagnen. Alltså något som skulle vara lämpligare i babysjyddet, tänker jag.
Ahaa okej. Jag ska ge mig ut och leta sen nästa vecka.
Det finns visst åkpåsar till babyskydd...ska se om jag hittar vart det var, återkommer sen!
Hittade det på en gång, på www.onetex.se under rubriken Babyinnehåll-Bilresan!
Lycka till!
Finns till Maxi-Cosi iaf som matchar de olika färgerna.
Sen tror jag att även grobag har bilstolsanpassade sovpåsar också.
Majalaja: Åååh, tack såå mkt
Förra vintern använde vi vår åkpåse till Bugaboo i vår maxi-cosi babyskydd. Det fungerade kanonbra
Javisst går det att hitta. Maxi cosi har bla egna åkpåsar och är vagnens åkpåse inet allt för stor kan du ha den i. Vet folk som haft Bugaboos påse i sin bilstol.
Stargirl: Okej. Men jag har ingen maxi-cosi.
Men tror ni att det skulle funka att ha Maxi-cosi åkpåsen i ett annat babyskydd?