• smultronbubbla

Tele2 bas

Vet inte om detta passar under denna rubrik, men jag tror det.

Funderar på att byta till detta, eftersom mitt ungdomasabonnemnag från telia går ut snart.
    Jag tycker de luras lite på hemsidan, (eller gör de inte det?) för går man in på "Fast telefoni" och sedan direkt till allt man kan välja, så kan man ju missa "fliken", "Tele2 fast abonnemang."
    Satt och räknade och blev så glad över att dte var så billigt, utan månadasavgift och allt.
    Sedan hittar jag av en slump att det helt plöstligt kostar 119 kr/månad. Stämmer detta?
    I så fall blir det ju inte mycket billigare...
    Eller det blir det väl visserligen när ungdomsabonnemanget går ut, men ändå.
    Vet ju att Comviq/tele2 ä oerhört billigt, därför reagerade jag inte så mycket på att det skulle bli så billigt.
    Får en mobilräkning från dem på typ 80 kr i månaden. Ringer ju gratis. (förutom öppningsavgiften)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-10 20:53:30:
    www.editorial.tele2.se/&t2page=privat_fasttelefoni_tele2bas

• Svar på tråden Tele2 bas
  • teja

om du väljer att flytta abbonemanget från telia kostar det 119:-/mån
    du kan välja att ringa med tele2 men ha abbonemanget hos telia som vanligt.

• smultronbubbla

Tyvärr skiljer det bara ett öre mellan Telias och Comviqs taxa, så jag tjänar ju inget på att byta.
    Och de 18 kronorna som blir över från Comviqs kvartalsavgift, lägger Comviq på i fakturaavgift istället.
    Nej, då kan jag lika gärna behålla Telia.
    trodde ju inte att det kostade 119 kr/månaden, när det står noll kronor, men okej.

• smultronbubbla

Bytte till universal telecom istället, verkade superbra

Och jag vet att det är en månadsavgift på 112,5 kr men det blir ändå billigare.

Svar på tråden Tele2 bas