• Pink Rose

Vaknade av brandlukt

Snacka om skräck!

Jag och sambon sover alltid med halvöppet fönster, och jag vaknar av att jag känner brandlukt. Alltså riktigt ordentligt... det luktar också bränt plast. Ingen höjdare när man är astmatiker direkt.
    Eftersom det luktar så pass intensivt så kollar jag igenom hela huset för att se om det brinner hos oss. Men icke. Lukten försvinner dock inte...

Läser på lokaltidningen på nätet att det är en ordentlig skogsbrand i närheten där vi bor. Skönt att det inte brann hemma, men när man inte har hört några sirerner så antar man ju att det måste vara hemma.

Nu är det bara ladda upp med astmamediciner tills de har släckt branden.

• Svar på tråden Vaknade av brandlukt
  • Pink Rose

Himla läskigt Försöka hitta källan till det hela när man är nyvaken. Skönt att det inte var inomhus.

• I  Love Dior

Usch vännen. Bränder är bland det mest otäcka som finns

• Pink Rose

Suck... idag är det värre. Det är bara en grå tjock dimma utanför, man ser inget annat

• Pink Rose

Nu är brinner det på över 125 hektar, kommer nog ta lång tid innan det blir täckt.

• Lillskruttan

Men fy!!! Hade en mardröm om precis det du berättar om... vad hemskt att behöva uppleva detta. Obehagligt.

• Aiwendil

Uscha...
    Jag vaknade en gång av att det blinkade in igenom fönstret!
    Jag tittade ut och där stod 3 eller 4 brandbilar på rad längs gatan
    Huset inte brevid men nästa... stod i lågor.
    Fyyy vad rädd jag blev.

Jag har sån brandskräck så det var inte att leka med...
    Uscha..
    Förstår din rädsla...

• Pink Rose

Har också brandskräck, speciellt när det är så nära inpå... Det låter som det är jordens oväder på väg hit, så förhoppningvis så hjälper det till att släcka.

Vill inte vakna en dag till med brandlukt i huset

• Pink Rose

Idag och just nu så har vi stora gråbruna moln över hela samhället, elden har blivit mycket större Men som tur är så har den spridit sig åt "rätt" håll, så vårat hus är inte i riskzonen.

Dock så har vi reportrar och tidningar här i buskarna som försöker smyga omkring å ta bästa bilden på det hela.

• Pink Rose

Nu har de börjat evakuera folk

Svar på tråden Vaknade av brandlukt