• Talullahbell

HUA HIN, nån som varit där?

Hej alla!

Vi ska till Thailand i december. Landar i Bangkok o vet inte riktigt vart vi ska bo..

Mina föräldrar harhört att Hua Hin ska vara bra, känner du till det? Kan du rekommendera nåt hotell?

Vi är ute efter att stranden ska vara paradisaktig, liv o rörelse är oxå viktigt.

Snälla nån, hjälp mig? Och om inte Hua Hin, kan du rekommendera nåt annat ställe?

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden HUA HIN, nån som varit där?
  • annca

Gillade Hua Hin skarpt! Inget hålligångställe precis. Lungt och skönt! Vacker strand. Hua Hin beytyder visst stenhuvud, och stranden består av "stenhuvuden" i mjuk vacker sand. Promenadvänlig!
    Finns många hotel. Vi bodde på Meila/Hilton precis vid stranden. Superbra fast lite dyrt!
     Ganska mycket turister, men inte överväldigande mycket. En väldigt trevlig och bra "food court" mitt i stan där man kan äta nästan vad som helst.

Man bör försöka passa in så man kan gå upp till järnvägen och se när Orientexprerssen kommer in! Rätt imponerande. Väldigt gullig liten järnvägsstation förresten!

Man ska passa på att göra lite utflykter. Finns många fina ställen att åka till. Ta en taxi så guidar chauffören oftast!

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Talullahbell

Tackar för tipset! Hålligång behöver vi inte men vi vill inte att det bara ska finnas strand o INGET mer liksom men det tror jag inte va...?

• Talullahbell

Meila/Hilton.. Hur dyrt?

• Talullahbell

hörde visst att vattnet skulle vara grumligt, stämmer det?

• annca

Nädå! Gott om restauranger och en marknad varje dag. Nattklubbar och barer... Men ändå känslan av småstad, om du förstår?
    Och som sagt en rätt härlig strand. Ganska långgrund har jag för mig (vi badade mest i poolen, jag är rädd för vågor ) där man kan gå och gå och gå längs strandkanten om man känner för...

• annca

Vet faktiskt inte hur dyrt. Vi köpte en paketresa med tre dagar i Bankok och tio i Hua Hin, och det var några år sedan nu, 02 har jag för mig. Hilton är lyxhotell... Men inte superlyx, utan bara väldigt bra.

• Talullahbell

OK.. tack! Ska kolla lite nu men jag vill ha klart vatten, inte grumligt.. Måste se botten!

• annca

Såvitt jag kommer ihåg var det klart...men som sagtm, vi bade i poolen mest.

• Talullahbell

Tack ska du ha iaf för all hjälp, lite klarare e det ni iaf! Kram! Jör av dig om du kommer på nåt mer!

• anna7506

Jag rekomenderar att du kollar in på www.sawdee.com

och klicka dig sedan till HUA HIN. Där har du en hel del hotell att välja på.

• Talullahbell

mm, jag vet tack! Men jag tittar på bilder o alla bilder har kristallklart vatten o fina stränder men sen kan dom luras oxå ju. Har råkat ut för det innan. Det är därför jag e intresserad utav att komma i kontakt med personer som vatt där!

Tack ändå!

• Elli47

Hua-Hin har inte kristallklart vatten och inte korallsand heller. åtminstone var det inte så 1991 när jag var där... Du måste nog till västkusten tror jag för att få den där riktigt fina korallsanden och paradiskänslan.

• Annacecilia

Åk inte till HuaHin om du vill ha paradisstrand!! Vi var bara i HuaHin i 2 dagar, sedan flydde vi därifrån eftersom vi inte trivdes alls. Vattnet är grumligt, stranden stenig och full av hästar(!). Det blåser ofta där, och när vi var där var det omöjligt att bada med sonen (10mån). Inte ens jag tyckte det var trevligt att bada. Staden HuaHin är ganska stor med många hotell, restauranger etc.

I mina ögon är HuaHin ett bra resmål om man är två vuxna som vill ha mycket liv och rörelse, lite citykänsla, många restauranger att välja på och bor på ett lyxigare hotell med bra pool. Stranden är ok att promenera längs på kvällen, men inte att vara på hela dagarna.

Vill ni ha paradisstrand och bo i bungalow på stranden rekommenderar jag att åka till sydvästra Thailand, i trakterna kring Krabi och Trang istället. Eller österut till tex Koh Chang.

• Talullahbell

NU har jag bestämt mig, det blir Koh Samui.. Där måste det väl ändå vara fint! Har bokat hotell o så allt e klart! Tack för era tips, det har verkligen hjälpt!

• tilde61

min moster och hennes karl har stugan där i hua hin och dom älskar stället mer än nått annat...

• MarieF

Rekommenderar starkt Hua Hin!! Barnvänligt! Mina föräldrar har hus där och vistas där vintertid, ska själv ner i februari med våran flicka som då kommer vara 15 månader

Svar på tråden HUA HIN, nån som varit där?