• JennieLee

Hur ofta och hur mycket ersättning äter era 3 månaders?

Hur ofta och hur mycket ersättning äter era 3 månaders bebisar?

• Svar på tråden Hur ofta och hur mycket ersättning äter era 3 månaders?
  • Nathalies mamma

Oliver 3 månader den 15 augusti..äter ca 5-6 gånger per dygn och då varierar det lite men ca 180-210 ml per gång..men det kan oxå variera från dag till dag..men oftast ser det ut så här..

må så gott // J

• JennieLee

Min Max äter 200 fyra ggr om dagen. Är det för lite då kanske?

• m3ssy

Det beror väl på om han går upp i vikt som han ska, följer han sin viktkurva? Tycker det verkar som om det är väldigt individuellt hur mycket barn äter och enl BVC verkar allt vara ok så länge som de går upp i vikt som dom ska.

• Pilla70

min kille på snart 3 månader äter 150-180 5 gånger per dag. men han ökar i vikt som han ska

älskar mina små prinsar och min stora prins
  • vikkis

Det är nog väldigt olika det där.
    Min lilla dotter tre månader och en vecka äter aldrig mer än 130 åt gången. Däremot äter hon ofta. kanske runt fem sex gånger på dagen och två gånger på natten. Gärna tre fyra gånger då och då men lite i taget, typ 50.

• AnkiM

min lillkille äter 120-150 per ggn... där emelllan kan det hända att han snuttar lite på bröstet. Jag ger honom flaska när jag märker att han är hungrig. ibland äter han inte upp allt heller....beror ju på om det är varmt ute så äter han mer....

• Ceinwyn

Min kille på snart 3 månader äter 210ml 4 gånger per dygn. Han går upp som han ska i vikt, och sover 9 timmar i sträck på natten.

• En av varje

Min lilla tjej äter 90 ml/gång ca 4-5 ggr/dag. Jag ammar ju också en del under dagen, men inte alltid i samband med att jag ger henne ersättning.
    Hon följer sin kurva perfekt på BVC.

Mamma till två mirakel, Isaac 040825 och Klara 060515
  • busungen

Min cornelia är 4 månader på söndag, hon äter 150 ml. 5 g. per dag...

• Arcanjo

Oj när My var 3 månader åt hon knappt 90 vid varje tillfälle... Såå pyttelite...

Mina gullungar heter Ebba och My och vi planerar utökning
  • Coursell

Ja vad kan det bli, vi har nyss börjat blanda 180 vatten med pulver och hon äter ca 5 gånger per dag. Äter inte "nattetid" (22:00 -08:00)

• Lalalong

Klara har haft en period när hon ätit lite mindre, men det börjar repa sig igen.
    Hon är 3,5 månad och äter 120-140 ml 6 gånger/dygn. Alltså var fjärde timme dygnet runt
    När hon hade sin svacka (3-3.5 månad) så åt hon 60-90 ml 6 ggr per dygn

• minisnutten

Thea är drygt 3,5 månad och äter fem gånger om dagen, hon äter 180 ml fyra gånger och så 210 ml på morgonen när hon inte ätit sedan 20 kvällen innan. Sover till 6.15-6.45

Mamma till underbara Thea 060429
  • Sandra och K

Adam är 11 veckor idag och har ätit 180 ml hela tiden fram tills nu när han verkar ha lite mer. Äter helt olika, ibland med 3 timmar emmellan och ibland 5. Igår tex sov han från 21.30 till kl 5. Såå skönt tycker mamma =) Kram på er alla

Svar på tråden Hur ofta och hur mycket ersättning äter era 3 månaders?