Vad är bäst: En ensam katt eller två katter tillsammans?
Jag såg ett "Animal Cops Houston"-avsnitt på TV häromdagen och då sa en som fått en katt därifrån att "jag pratar och klappar henne mycket varje dag" och då slog det mig att jag/vi i min familj varit rätt slarviga med det, visst kelar vi med vår katt ibland men det har varit för lite enligt mig.
Fick enorma skuldkänslor och sen dess kan jag knappt gå ifrån henne utan att jag känner mig taskig hon är ju en väldigt kelig OCH busig katt i sig.. så det behövs nog att man är mycket med henne med tanke på att hon är själv.
Vi skaffade henne i December förra året, alltså inte så länge sedan. Nu tänkte jag bara fråga vad ni som har katter tror, eller om ni hört något.. mår en katt bäst av att vara själv? Eller trivs de bättre med nån katt som sällskap?
Vi hade två katter tillsammans förut, men den ena var överlugn och den andra var extrem åt andra hållet.. så det gick liksom inte, dom tillföre inte varandra något.
Jag vill det bästa för min lilla kisse ( ) och frågar därför er vad ni tror om det? Ensamkatt eller ej?