• pr32

Hur många köksskåp har ni?

Ja, som rubriken lyder är min fråga. Denna fråga dök upp efter att jag i en annan tråd ställt frågan på var ni förvarar finglas, vaser, skålar osv.
    Finns inte en möjlighet att jag skulle få plats med det.
    Nu vet jag inte om det är jag som har mycket prylar eller för lite skåp.

Alltså, hur många skåp har ni? Över o underskåp.
    GÄRNA bilder också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 13:30:57:
    Missade en rad...alltså jag fick svaret i den andra tråden att många förvarar dessa saker i sina köksskåp!

• Svar på tråden Hur många köksskåp har ni?
  • BejbyBoo

Vi har ett till ytan sett litet kök, ingen plats för matbord och så. Men vi har sammanlagt 4 underskåp och 12 överskåp (har väldigt högt i tak!).

• Blå Flygare

5 över o under. de över är ganska smala, o inte upp till taket, så jag får inte plats med finporslin etc i köket, vilket jag gjorde gär jag bodde innan. (7 breda höga överskåp, 4 underskåp plus massa lådor)

• Sallisen

Sex stycken skåp får jag det till. Två av dem är stora. En av dem är för diverse saker, inte glas och sånt, så det är fem skåp för glas och koppar mm.

Vi flyttade för ett år sedan och gjorde oss av med en massa onödiga saker. Vi har det vi behöver så därför får det plats.

Och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
  • S vali s

Alldeles för få Vi har tre överskåp o tre underskåp samt 5lådor...

Rena pusslandet varenda gång man ska ställa in ren disk eller behöver ngt
    Men snart är lidandet slut, köksrenovering väntar och då blir det andra bullar = mer skåp, framför allt skåp som går ända upp till taket

Den late får brått när det blir kväll
  • annca

Hmmm... Få se nu...
    3 vanliga underskåp, ett hörngrytskåp och så det under slasken.
    Två små överkåp över kyl och frys, ett djupare högre skafferi över ugnen, två smala överkåp, två hörnöverskåp och ett dubbelvitrinöverskåp. Så två set med lådor och så tre stora lådor under spishällen. Och ett underskåp som vetter bakåt, ut mot matplatsen.
    Och ett löst skänk/vitrinskåp och en bokhylla. Och en kryddhylla över fläkten.
    Ska försöka skissa upp, märker hur rörigt det blev när jag försöker förklara...

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • bomull

2 överskåp (2-dörrars), som är djupare än vanliga, ett smalt underskåp (grytor och sånt), ett med lådor, och ett "vaskskåp".

Har pyttelitet kök, 2.40 bara och med en dörr på varje kortsida så det är inte plats till så mycket skåp.

Vi har funderat på att flytta ut köket och ha det i matrummet istället som är myyycket större, men det kommer nog att kosta en del eftersom man måste dra om alla rör och sånt. Men nån gång så...*drömmer*

• pr32

Kan ju redogöra för mitt kök då...bild finns visserligen i mitt galleri också. Men vi har 7 överskåp i 3 olika storlekar (Ikea-kök) men underskåpen är bara 2 + grytskåp och diskbänkssåp.

• pr32

Kan tillägga, att där jag bodde förut hade jag 10 överskåp, 6 undersåp, 12 lådor och 2 högskåp, så inte konstigt att det känns lite det jag har nu.

• Paincake

Sju lådor och fjorton skåpluckor och en städskrubb. Vi har sjukt mycket förvaring i köket men ändå är alla skåp fulla. Dags att rensa kanske?

• pr32

Paincake: Låter ungefär somd et jag hade förut. Fick rensa MASSOR då jag flyttade hit, men det va riktigt skönt. Nu har vi bara det vi verkligen behöver och använder.

• Thelonius

Ska gå och räkna....

.... tre överskåp varav två är med dubbeldörrar. De är dessutom väldigt höga eftersom vi har högt i tak. Vi har två underskåp varav ett är ett hörnskåp. Sedan har vi tre stora lådor istället för skåp där vi förvarar mjöl, socker etc. På en vägg har vi konsollhyllor där vi har vaser pluss burkar med pasta, ris och lita annat! Får se om jag lägger in en bild. Lite stökigt för att fota just nu!

• Rigmor Mortis

7 vanliga överskåp, ett skafferiskåp, ett städskåp, ett smalt överskåp, 7 underskåp (sopskåpet inkluderat). Tror jag, jag orkar inte gå och räkna nu.

• INOX

Jag har sex bänkskåp (Inkl. det ovanför kylen) och inga överskåp alls. Bara två ekhyllor. Bilder finns. Vi är ju bara två, och jag gillar inte glasskålar och sånt. Använder plast till sallad och chips och så... Så det här funkar alldeles utmärkt för oss.

• frulan

Inga överskåp alls, vi har hyllor i stället (bilder finns i mitt galleri).
    Underskåp har vi ca 9 stycken (vi har en trapp med förvaring oxå), bild på den finns i makens krypin (länk i min presentation).

Svar på tråden Hur många köksskåp har ni?