• Vi 2 vill bli 3

Flytta köket..

Flytta köket till annan del i huset! Någon som har eller känner någon som gjort det.? Jag skulle vilja göra det. (stora drömmar) har hört att det krävs bygglov. vill höra mer om det är någon som har erfarenhet av ett sådant projekt.. Väntar otåligt på svar!! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-14 10:56:26:
    knuffar upp! Någon mer??? Köksrenoveringstips överhuvud taget är välkomna!!! snälla!

• Svar på tråden Flytta köket..
  • Vi 2 vill bli 3

ÅHHHH HEJ!! (upp knuffad)

• Gul13

Vet inte om jag får svara men vi har flyttat badrummet och det krävdes inget bygglov trots att vi bor i områdesbestämmelser.

• Vi 2 vill bli 3

Klart du får svara! okej!? Inte säker på det där om bygglovet men men.. Lite nyfiken på hur lång tid det tog och typ vad det landade på för pris för er. gjorde ni det själva? det är ju nästan samma sak iallafall.. det struligaste är ju det med avlopp och vatten och sånt..

• Gul13

Vi bodde i ett typiskt dala-hus, ser ut som ett T ungefär. Då rev vi utbyggnaden och gjorde den större och flyttade badrummetet från ena sidan till den andra i utbyggnaden. Hela utbyggnaden gick på ungefär 120000. Då gjorde vi det mesta själv och hade en del snickarjobb, grävjobb och eljobb svart. Men det var extremt mycket jobb då utbyggnaden blev ungefär dubbelt så stor och inkluderade allt liksom.
    I det huset (vi har flyttat nu.) hade vi torpargrund (huset står på stengrund kallas oxå krypgrund) så avloppet var inte något större problem. Rev upp det gamla och la nytt fräscht.
    Hur hade ni tänkt er? Vi flyttade inte avloppet så långt och dra nya vatttenrör var lite trixigt men maken klarade det galant fast det var första gången.

• Vi 2 vill bli 3

köket ska flyttas till andra sidan av samma våning. ligger dock på mellan våningen (3 vån hus). så det bli väl någrar rör som få gå i golvet eller i taket i nedevån som ändå "bara" är garage tvätt och data rum. min kille är rätt händig och hans pappa med så jag tror att vi klarar det mesta själva. och man har ju det gamla köket kvar hela tiden.. tack för ditt svar. har fått lite hum om vad det kommer kosta.

• Gul13

Vi renoverade badrummet i det här nya huset och det gick bara på ungefär hälften av kostnaden. Men då var det nytt golv och från ytterväggarna in och helt ny inredning.

• Vi 2 vill bli 3

inte någon alls???? :(

• Venusmannen

Allting går. Hur omständigt och till vilken kostnad är väldigt svårt att bedömma utan att ha sett det i verkligheten.

Några inledande frågor:
    Vad finns i rummet rakt under det tilltänkta nya köket?
    Finns det tillgång till vatten och avlopp där?
    Vad finns i rummet rakt ovanför det tilltänkta nya köket?
    Vad har ni för typ av bjälklag? (Det som är mellan våningarna)

Svar på tråden Flytta köket..