• giz den allsmäktige

troll på FL

Kanske hög tid att informera medlemarna om TROLL och FL´s syn på dom

Hur vi hanterar "troll"!
    Det finns individer som gillar att reta upp och förstöra på diskussionsforum, de brukar kallas för troll på nätspråk. Troll kännetecknas av inlägg som drar mycket uppståndelse eller har provokativt innehåll och som engagerar sig med hela sin tid att skapa uppmärksamhet och utrymme i forumet. Om du stöter på inlägg där du tänker, "Va, är det här verkligen sant" eller "Vad håller du på med" och att det inom kort kommer uppföljande inlägg med mer provokativa detaljer om det kan det mycket möjligt vara ett troll. Har individen inte medverkat tidigare med liknande inlägg är det givet. Ett typiskt exempel är inlägg som påstår "Alkohol och droger är bra när man är gravid". När vi på redaktionen ser tecken på "troll" beteende spärrar vi direkt medlemmen och gör en abuse-rapport till nätoperatören som "trollet" använder för vidare åtgärder vilket i sin tur kan leda till att "trollet" blir avstängt från internet

så hjälp till att sprid det heliga trollbudskapet på forumet med en knuff ha en bra dag å låt inte trollen bita er i tårna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 17:04:39:
    lite mer troll info trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-163/m8698618.html

www.familjeliv.se/Forum-5-52/m5491094.html

• Svar på tråden troll på FL
  • sleeping sun

Bra att få veta för jag satt faktiskt precis och undrade vad troll betydde när det nämndes i en annan tråd.

• Birgitta2

Ibland ser jag trådar där jag verkligen höjer på ögonbrynen och tänker att detta är inte sant. Å andra sidan finns det ju faktiskt människor som verkligen står vid sidan av och har åsikter som "normala, friska" personer inte kommer i närheten av. Skall man då rapportera detta som misstänkt troll? Såg en tråd senast igår (tror jag) men kände att man kan ju inte ränna till moderatorerna så fort man tycker att nån är riktigt ute och reser i sina inlägg. Eller....? Ibland matar man troll fast man inte tänker på att det är troll ju...

• Choko

Håller också med Birgitta2: Det är inte alltid troll fast man kan tro det.

• Birgitta2

Och ibland är det jättestora troll fast man inte fattar det.... stoooora trooollll.-

• giz den allsmäktige

nä för fabian, mata inte mej.......... jag försöker ju gå ner i vikt

• KarJac
    giz is back skrev 2006-08-11 17:05:08 följande:
    nä för fabian, mata inte mej.......... jag försöker ju gå ner i vikt
    mamma till Alexander och Elias
  • Lady Namárië
    Birgitta2 skrev 2006-08-11 17:01:50 följande:
    Ibland ser jag trådar där jag verkligen höjer på ögonbrynen och tänker att detta är inte sant. Å andra sidan finns det ju faktiskt människor som verkligen står vid sidan av och har åsikter som "normala, friska" personer inte kommer i närheten av. Skall man då rapportera detta som misstänkt troll? Såg en tråd senast igår (tror jag) men kände att man kan ju inte ränna till moderatorerna så fort man tycker att nån är riktigt ute och reser i sina inlägg. Eller....? Ibland matar man troll fast man inte tänker på att det är troll ju...
    Folk är i sin fulla rätt att ha fel, och att ha "konstiga" minoritetsåsikter (så länge de inte strider mot Sveriges lagar eller FL:s regler. Ser man någon som upprepade gånger beter sig underligt och provocerande får man gärna skicka ett privat meddelande till en moderator om saken.
  • giz den allsmäktige

*skickar mej själv till en moddis*

Svar på tråden troll på FL