• marina81

Kan man ha glasbord och barn?!

Det är ju så opraktiskt med glasbord, men jag är jättekär i ett bord i medelhavs/spansk stil med glasskiva..fast jag vet att jag kommer bli (mer ) gråhårig om jag köper det, pga. all putsning det kommer krävas. Vad tycker ni, GÅR det att ha glasbord och barn, eller är det helt galet?

Kommentarer om vad som är "inne" eller inte är jag inte intresserad av, för jag kör min egen inredningsstil som är medelhavs o orientinspirerad.

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Svar på tråden Kan man ha glasbord och barn?!
  • abnocto

Har du en mirakeltrasa är det bara att torka av varje dag.
    Problemet är väl när barnen blir så stora att de kommer med leksaker och står och slår på glasskivan.
    Vi hade träbord men min son gnagde av runt hela så det fick vi kassera när han blev större. Där hade nog glas varit hårdare

• Anna Paulita

Njae, jag skulle nog vänta några år. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag skippat vardagsrummsbord helt före 5 års ålder.

• reb80

jobbade som barnflicka i en familj med glasbord.
    de hade 2 barn. och det bordet stod liksom i hörnet av sofforna. användes alltså inte som avställnings bord. men ändåså fick man lov att torka det varje dag.
    så har du mycket tid över så köp ett....:)

• Bubbelbarn

Vi har ett glasbord i tvrummet. Så vi får väl se om det kommer åka ut när bebben kommit! Lr om vi kommer få putsa ihjäl oss!

• marina81

Okej, min pojke är ju sju år, men vi planerar barn de närmaste åren..hmm..jag känner ju folk som har glasbord i köket också, DET vill jag dock inte ha

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • Jojo77

Vi var på en möbelafffär igår och vår son hade dille på att krypa in under glasbord och liksom mellan skivorna. Sedan sprang han snabbt som 17 upp på ett och skulle börja hoppa. Jag var vansinning. Kan ju tillägga att det inte blir nåt glasbord för oss iallafall.

• Zaria

Vi har glasbord och det fungerar, får putsa det varje kväll bara...Kolla vara så det inte är vassa kanter på det, för det kan ge hemska skador när barnet slår huvudet i det eller råkar skalla i det...

• Mamma på heltid

Det här glasbordet har vi och vi har haft glas bord under hela den tid vi haft barn och barnen är nu 4 år och snart 2 år. Och det fungerar utmärkt.

Svar på tråden Kan man ha glasbord och barn?!