Hur hårda är de på arbetsförmedlingen med listan över sökta jobb?
Jag anmälde mig som arbetslös för ett par månader sen och har fått ett papper där jag ska fylla i vilka arbeten jag har sökt. Saken är den att jag under denna period har mått mycket dåligt av privata skäl, mest p.g.a. av en extremt jobbig vårdnadstvist med mitt barns pappa som har varit våldsam och hotfull.
Jag trodde att jag skulle kunna samla mig och söka jobb men jag har varit så fruktansvärt trött och samtidigt stressad över allt så jag har helt enkelt inte klarat av det. Jag har många gånger tänkt sjukskriva mig men ska alltid vara 'syster duktig' och kunde inte förmå mig fast nu inser jag att det är nödvändigt för att jag ska kunna repa mig.
Nu ska listan snart lämnas in och jag undrar för det första vad som händer om jag inte gör det, om de kollar upp att man verkligen sökt jobben och hur pass förstående de är om man inte har grejat det av personliga skäl.
Jag har alltså INTE tänkt bidragsfuska medvetet utan behöver bara en tidsfrist så att jag kan få läkarkontakt och sjukskrivning.
Tacksam för svar!