Vad göra när man inte längre gillar sin vigselring??
Vi gifte oss i ett annat land och vi hade inte mycket pengar då så vi köpte ringar för 1000 kr men nu tycker jag inte om den mer vad ska jag göra??
Kan man byta ut den??
Vi gifte oss i ett annat land och vi hade inte mycket pengar då så vi köpte ringar för 1000 kr men nu tycker jag inte om den mer vad ska jag göra??
Kan man byta ut den??
Man kan ju lägga till guld, designa en egen ring, lägga på stenar.
Man kan göra det mesta faktiskt!
Gå in o fråga din guldsmed så ska du se att dom hjälper dig!
Lycka till!
Ringen är la fin men den är så tunn så den ser billig ut.........
Jag skulle göra det.... Jag funderar på att göra om min ring när vi har varit gifta i 10 år....vill ha fler stenar i den. Gör det till något positivt unna dig en ny ring eller för om den gamla vid ett lämpligt tillfälle så har ni ett minne till.
Hoppas du kan hitta en bra lösning!
Jag tröttnade på min efter 3 månader Den är omgjord en gång ( har varit gift i 1,5 år ) och jag kommer säkert att ändra den fler ggr.
Om din man inte är jättesentimental och inte du heller, så är det ju bara att fixa/byta den.
Mitt äktenskap har ju inte så mycket med ringen att göra liksom.
Så man kan alltså byta ringen??Uch får dåligt samvete.vågar knappt säga det till min man!!
Självklart kan du göra det .... Om han är lite stolt kanske iden om "speciellt tillfälle" kunna falla han i smaken.
Kanske förnya era löften?
Usch på tal om ringar... nu gäller det förlovningsringar men ändå. Min sambo har tappat bort sin :( Jag har varit beredd att köpa en ny till honom men han tycker det är onödigt för vi är ju ändå förlovade.
Vad skulle ni ha gjort??
Jag skulle nog vilja lämna in min och få 2 nya... tycker att ringarna symboliserar att vi verkligen är förlovade.
Beror ju som sagt var på hur sentimental man är. Min förlovningsring funkade inte tillsammans med något annat när det var dags för giftermål, så jag flyttade över den till högerhanden och så köpte vi en ny förlovningsring som gick ihop med vigselringen jag ville ha. Och den nya ringen matchade inte makens perfekt. I somras tappade maken sin ring i sjön och han har nu fått en ny som inte är likadan som vare sig den första eller min nya... Visserligen snubblande nära så de ser ut att höra ihop. Men det viktiga för oss är ju att vi vet att vi hör ihop!
Gör som ni känner, det finns inga rätt eller fel i en sån fråga!
klart att du kan det!!
Jag fick en ny förlovningsring när min man friade till mig, innan var vi "bara" förlovade. Och tur var väl det, för jag tyckte min gamla var jätteful (trots att det var jag som valde dom).
Kolla bara vad din man tycker om det hela, han kanske ser mer sentimentalt på saken och är helt emot det, då kan det nog få hemska följder. (han anser kanske att du inte tycker att äktenskapet är värt ngt eftersom du inte vill ha din ring osv...)
Jag känner lika! Satte in tre stenar i min, jättesmå. Och de syns knappt! Så jag funderar på att lämna in min och be dem göra som små stjärnor runt stenarna, så de ser lite större ut. Har varit gift i hela 2 månader!