• Räkans mamma

Doptårta - ett måste?

Vår dotter ska döpas nästa vecka och jag hade tänkt baka allt till dopkaffet men nu undrar jag om det är ett "måste" att ha tårta? Och i så fall, går det bra med vilken sort som helst?

• Svar på tråden Doptårta - ett måste?
  • Magicmum

Det väljer man väl själv och det är ju klart att vilken sort som helt går bra.

• Vanilj

nä det är inte måste med tårta och vill du ha tårta så spelar det ingen roll vilken.

• Helgona

nja inte måste...men jag hade nog valt att bara ha tårta...om jag var tvungen.
    Spelar ingen roll vilken sort bara den är fin..och givetvis god.
    Pynta den lite är ju alltid kul!

CARPE DIEM
  • ruffe4

Det finns inga måsten, man gör som man vill, vem har iså fall bestämt att man måste?

Vi ska inte bjuda på tårta

• Mumin

Nej, vid min dotters dop hade vi tårtor efter smörgåstårtan men utan namn och sånt. Till sonen hade jag gjort en enkel tårta med hans namn på, men det kändes inte nödvändigt, jag kände bara för det.

After all... tomorrow is another day.
  • dinos

nej, man behöver inte ha tårta. vi ska ha kladdkaka till kaffet. de e redan bakade och ligger och gottar till sig i frysen.

nu ska bara middagen lagas också, men det blir på dopdagen det.

• Skrinda

Klart ni inte måste ha tårta, er fest, ert val!

Vi bjöd på pastasallad och gräddglass med rosa sockervadd och hjärtströssel (succé )

• Elli47

Absolut inget måste! Vi har dock haft det båda gångerna för att det är enkelt och så älskar jag att göra tårtor själv!

• Nattviolen

Det finns inga måsten. Gör som ni känner själva. Ska tårtan dekoreras med namn är nog prinsesstårta lättast.

• Elli47

Enkelt är ju att göra en gräddtårta med färgad grädde, t ex nån droppe röd karamellfärg så det blir en rosa tårta. Sen finns det att köpa små plastbebisar som man kan ha ovanpå och så skriver man bara bebbens namn med sån där gelé, finns i olika färger. Kanske lite silverkulor eller något annat... Bor man i en större stad finns det massor av fint, färdigt tårtpynt att köpa.

• tjockmage 78

Små plastbebisar?! *Nyfiken*

• Elli47

Åtminstone på vår ICA-affär i min lilla by så finns det plastbebisar att köpa! *s*

Svar på tråden Doptårta - ett måste?