• cusuco

Billig plastad frotté?

Var kan jag hitta billig och bra plastad frotté? Har hört att det skulle finnas på IKEA men när jag var där härom dagen såg jag bara något som kallades madrasskydd och det såg helt annorlunda ut. Ingen frottékänsla alls.

Lägger man med fördel plastad frotté i sin egen säng också i och med att bebisen kommer att ligga där till en början? Då skulle man ju behöva plastad frotté på metervara. Finns det?

• Svar på tråden Billig plastad frotté?
  • Gisse the one and only

Det är inte mycket frottékänsla i plastad frotté.

Finns i metervara i tygaffärer.

• Martina R

Hej!

Jag har köpt plastad frotté på metervara i en tygaffär, men det var
    i Göteborg.
    Du kanske kan gå in i en tygaffär och fråga om de har det där.

Lycka till.

• Mys m princess

Ikea har billig och ok plastad frotte i "färdiga" bitar.

Krams Mys

• cusuco

Mys m princess är det den som kallas madrasskydd?

• MalinI
    cusuco skrev 2006-08-12 09:06:16 följande:
    Mys m princess är det den som kallas madrasskydd?

Ja det är det som är deras plastade frote. Jag är inte så förtjust i det. Bättre kvalitet på tygaffärer eller babyland.
  • Mys m princess

Ja tror att det är den som är madrass skydd.

jag tycker den är praktisk och bra. Min flicka är iof fyra nu och har den för säkerhetskull.

Den är ganska tunn och rcker gott åt en stor olycka. Men den blir inte varm.

Princess är en svettloppa och jag tror att såna andra "kvalitet" frotte blir jätte varmt

• karin123

cusuco: Det finns en tygaffär i sundbyberg som har för dryga 100-lappen metern, det ligger på 150 cm bredd så man får rätt mycket plastad frotté för 100 kr...

• Alexis mamma

ullared har bra och billig i olika storlekar.

• Pixy

Vi har två olika plastad frotté. Den från ikea är helt plastig och det blir jättevarmt på sommaren av den i sängen. Köpte på metervara på olssons tyger till vår säng (perfekt om man har småbarn som övernattar där då och då) och det var mer rejält med frottékänlsa, men den var inte jättebillig direkt.

• Safiren

Finns billig som metevara på Ohlssons tyger som finns i flera städer. Hoppas de finns hos dig :)

• cusuco

Tack för alla bra svar!!! Jag börjar med att kolla på Stoff och stil.

Svar på tråden Billig plastad frotté?