• underbark

Tycker ni att en 4 åring ska ha overall eller jacka och byxor i snön?

Vet inte vad man bör köpa?

Overallen täcker ju mer tänker jag..

Men vanligare att man ser att barn i hans ålder har jacka och
    täckbyxor istället.. ?

• Svar på tråden Tycker ni att en 4 åring ska ha overall eller jacka och byxor i snön?
  • Luddvar

Overall är smidigt tycker jag. Lätt för barnet att själv ta på sig. Och dagispersonalen här vill helst att barnen har overall.

• subi

overall e ju mer praktiskt, det kommer inte in snö så lätt.....

• mye

skulle INTE ta på min 4 åring overall!!!

• Lola Jämtland

Overall tycker jag.

Min dotter som är 6 år o ska börja i förskoleklass nu i höst vill ha en overall till vintern för det är lättare att klä på sig själv säger hon.

Jacka o täckbyxor kommer vi oxå att ha men det blir om vi ska bort nånstans typ....

//Nedräkningen har börjat....
  • Lola Jämtland

mye

För att?

//Nedräkningen har börjat....
  • Moa81

Vi har haft overall på min gubbes son fram till han slutade dagis.. Det är ju så praktiskt att ha på sig och TA på sig..
    Nu när han börjar förskoleklass och den är inne på skolan tänkte vi ha jacka och byxa.

Lycka till!!

• Lilla Linnéa

Jag köper jacka och byxa. Jag köper kläderna på P.O.P och där har jag inte sett ngn overall i större stl. Spelar inte så stor roll vad man köper tycker jag. Båda delarna fungerar lika bra.

• MARIA99

Petronella hade både och förra året när hon var 4.. kommer ha det i år med som 5 åring. De flesta på hennes dagis verka ha overall..

• mye

lola...
    för att det är opraktiskt och klumpigt. min dotter kläar sig bra och fixar jacka och täckisar utan problem dessutom är det så fruktansvärt knölig och opraktiskt om man typ ska gå på stan å så!+ att det är jäkligt fult!

• SkyDark

Inte för att jag har några barn själv, men jag tycker att overall verkar praktiskt. När jag gick i småskolan 1-3 så var det många som fortfarande hade overall på vintern. Men så är det kanske inte längre, är ju trots allt några år sedan man gick där

Svar på tråden Tycker ni att en 4 åring ska ha overall eller jacka och byxor i snön?