hur göra hårspray?:)
kan man göra hårspray av socker och vatten? tänkte att det kunde vara roligt till 2årsdagen/jul/nyår(min födelsedag;)) att fixa håret på sonen..men jag vill inte använda riktig spray.. tips??
kan man göra hårspray av socker och vatten? tänkte att det kunde vara roligt till 2årsdagen/jul/nyår(min födelsedag;)) att fixa håret på sonen..men jag vill inte använda riktig spray.. tips??
Hej! Det är ju egentligen bara att blanda ganska mycket socker med vatten och prova sig fram.
Vi brukade göra det när vi lekte "punkare" som små.
Det går verkligen att göra riktiga punk-kammar med sockervatten. Nackdelen är att det blir riktigt otäckt klippigt och jag har för mej att det var rätt besvärligt att tvätta bort.
Jag skulle hellre använda vanligt hårspray eller gele´.
Det är väl inte skadligt? Det rör ju sig dessutom om ett enstaka tillfälle. Många småkillar har ju gele´i håret.
jag är ju då en sån som inte alls gillar spray/gel och andra prudukter.. använder det aldrig själv förutom enstaka tillfällen.. jag vet inte om det är skadligt men JAG tror det!därför vill inte jag använda det på sonen! också en kusin till han är ju 4 snart och vill ju alltid fixa luggen.. tänkte att leon också kanske vill det senare :)
Getingarna blir nog glada nu när de byggt färdiga bon, och inget annat har att göra... Skulle aldrig sätta sockervatten i håret
;) kanske finns ngt annat(?) jag har ingen aning jag..bara undrar:)
och förhoppningsvis finns det inge getingar i vinter:)
TS: Tycker att du kan prova. Det kanske funkar jättebra!
När min son var punkare så använde vi gelatin till hans tuppkam. Det kanske kan vara något för dig.