• Graceful

Åka Jukebox på Liseberg?

Igår var jag på Liseberg. Min syster som är gravid i ungefär vecka 38 kunde så klart inte åka nånting, det fanns förbudskyltar utanför varje attraktion som sa vad som var förbjudet och så. De flesta roliga attraktionerna hade förbud på gravida, men det hade inte Jukebox. Vi frågade tjejen som jobbade, men hon var osäker.
    Så jag och min syster åkte Jukebox, och hon blev lite orolig efteråt att nåt skulle hända med bebisen.
    Men vad skulle kunna hända egentligen? Det är ju inga enorma g-krafter eller tryck mot magen på den. För min del verkar det värre för bebisen att åka bil på alla krokiga vägar.
    (Hon har känt bebisen röra sig efteråt också.)

• Svar på tråden Åka Jukebox på Liseberg?
  • Graceful

Ingen som vet något?
    Hon är inte så nojjig nu, det var bara mest att veta vad som SKULLE kunna hända.

• oOoJOYoOo

Ärligt jag skulle inte våga åka den snurrriga...det är ju rätt så gott drag i den.

Men gick det bra så var det väl bra då

~~~Stolt mamma till tre, snart blir vi sex i familjen! V 32~~~
  • tissen82

jag [kte flumriden i v 36 tror jag.. men vet inte om man kan j'mf;ra jukebox med flumriden.. det som h'nde va att jag fick kramper i magen..

• Graceful

Hon fick lite sammandragningar efter, men det får hon tydligen av allt.
    Jag fick bara hålla i mig så jag inte skulle mosa henne.
    Flumride sa hon att hon hade hört att andra hade åkt, men den vågade hon inte åka för det är lättare att slå i magen på den.
    Det stod även att man kunde åka Spinnrocken som gravid, men det vågade hon inte heller, utan det var alltså bara Jukeboxen en enda gång.

• FarbroBarbro

Jukeboxen, hm, OK... Men Spinnrocken som gravid, huva, huva... Frågan är ju oxå hur sjutton skulle man få plats med maggen där??? Det är väl en såndär båge som går ner?

• Family 5

Jag har åkt jukebox gravid i v13 viserligen bara. Men det har inte hänt nåt än, så den är nog ingen fara. Ca 2 veckor sedan. Och är hon i v38 så gör det väl inget om det skulle påskynda det hela heller

* I Februari kommer kontakten på sladden! *
  • LizLiz76

Hej, jag har själv åkt på en Safari-tour i Tyskland där man körde omkring i jeepar o guppade ner i meterdjupa hålor i marken, ca. 15-20 minuter. Det stod inte att gravida inte skulle åka men jag lovar att det borde det ha gjort!
    Då var jag i v.25 o jag trodde allvarligt att jag skulle föda efteråt, det var otäckt! Men efter en halvtimmes vila lugnade det ner sig o hände alltså inget. Så om din syster mår bra är det säkert inget fel på babyn.

• Graceful

Vad bra, då är det förmodligen ganska liten risk att något skulle hända så här dagen efter.

Svar på tråden Åka Jukebox på Liseberg?