• Amadea

Om man har ÄL men sedan stopp i Äggledarna???

Hej på er!
    Jag har en fundering.
    Jag har ÄL men ändå har inget hänt....
    Om man har stopp i äggledaran då måste man ju ändå kunna ha ÄL eller?
    Vart tar då äggen vägen när de ej kommer fram?

Har jag fattat allt fel eller?
    Är det någon som vet?

Kram Amadea

• Svar på tråden Om man har ÄL men sedan stopp i Äggledarna???
  • sladdisen

Jag har ägglossning, men stopp i båda mina äggledare. Där av håller vi på med ivf. där dom plockar ut mina ägg för att befruktas, och sedan sättas in igen.

• proppen

Samma här,jag har stopp i båda äggledarna men har fullständigt normal ägglossning och mens...

• Sigrid

Har man stopp i båda äggledarna kan man inte bli gravid utan hjälp (ivf). Då kan inte ägget ta sig ner till livmodern. Man kan alltså ha ÄL fast det är stopp i äggledarna.

Kram

• PuhTiger

*räcker oxå upp en hand*

Samma här! Stopp i båda äggledare, så det spelar ingen roll hur bra ägglossning jag har eftersom äggen aldrig transporteras ner via äggledarna till livmodern... dom träffar alltså INTE spermierna!!! Därför blir det ingen graviditet...

Jag har fått förklarat att ägget dör och sedan absorberas av kroppen... så det försvinner lixom.

IVF är en bra lösning om man vill ha barn! Kram och lycka till!

• Scruffy

Läste det här inlägget, kan man alltså ha stopp i båda ÄL med ändå en regelbunden 28-dagars cykel? Stopp i båda ÄL - kan det bli bra med spolning?

• guldplutt

Ni som har stopp i äggledarna, hade ni känt av detta på något vis tidigare? Min gyn har velat vänta lite med att göra denna undersökning eftersom hon säger att man oftast haft problem tidigare som gör att det finns anledning att tro att det är stopp.

• Tinselflickan

Scruffy: om man har helt stopp går det inte att rätta till. Men om man har små hinder kan det hända att de spolas bort när man gör en kontraströntgen eller saltlösningsspolning.

Guldplutt: tror inte att man behöver ha känt någonting tidigare. Man kan ha infektioner utan att man vet om det...

• Peki

Amadea, menar du så här: Om man har ÄL när det finns passage kommer ägget ut via livmodern men vad händer med ägget om det inte är passage? Samlas de på rad i äggledaren vid stoppet som i en lång "kö"? Eller bryts de ned med tiden?

Om det är så du menar har jag inget svar, men tycker att frågan är lite intressant. Och om det inte var så du menar så tycker jag ändå att frågan är ltie intressant . Finns det någon som har en aning om vad som händer?

• Meli

Jag tror att äggen bryts ner med tiden, de är ju bara pyttesmå

Svar på tråden Om man har ÄL men sedan stopp i Äggledarna???