• dream81

rosenrot ?!?!

Har hört att Rosenrot ska hjälpa till när man vill bli gravid...
    Har både läst att det hjälper o att det inte gör det...
    Så det e lite svårt när man inte vet vilket som stämmer.

E det någon som har provat eller vet något om det ??
    Eller vet något annat bra sätt.
    Hade varit en stor hjälp =)

• Svar på tråden rosenrot ?!?!
  • jansson77

Hej!
    Jag har provat Rosenrot, men jag märkte ingenting och blev inte gravid.
    En kompis till mig provade just för att öka sexlusten och det funkade på henne.
    Men jag märkte som sagt ingenting....

Men det skadar ju inte att prova
    Lycka till....

• bambi7

jag har oxå provat det... tycker att det var kanon för man kunde verkligen inte missa ÄL och det gjorde så jag kunde se tydligare när vi skulle ligga i som mest.. men gravid blev jag inte.. har slutat med dem nu.

• Citronmeliss

Provade rosenrot och det var helt verkningslöst för mig, men jag är skeptiker också.

• Billan n

Jag har testat rosenrot men hjälpte inte på mig heller...Det sas ju att det skulle sätta sprutt på ägglossningen men det är bullshit, rosenrot hjälper INTE......

• SandraS

Det finns juh nån hostmedecin man kan ta, nån som har erfarenhet av detta???

• Flisan79

Haha...kan svara både till trådstartaren och SandraS: Har själv försökt i mer än 7 år och gjort 3 st IVF utan resultat 2002. Oförklarligt barnlösa. Tänkte i våras att nu ska jag fasen prova allt så jag for till naturapoteket.
    Jag åt: Rosenrot extra stark 2/dag, Mitt val kvinna (vitaminer), omega 3 samt Bisolvon (slemlösande hostmedecin)

Min man åt: Zinktabletter 3/dag, Mitt val man, omega 3 samt Bisolvon.

Vi blev gravida på en gång!!!!
    Må tro att vi blev snopna, varför hade vi inte testat detta förut?

• SandraS
    Flisan79: GRATTIS!!! I vilken vecka är du? 

Tog ni allt det på samma månad??? Hur mycket Bisolvon ska man ta per dag? Är det receptfritt?
  • Flisan79

SandraS: Tack, är i v 12 (11+4). Ja vi tog det samma månad och tog 3 tab per dag. Vi började med Bisolvon ca 1 vecka innan ÄL. Det är reseptfritt och finns på apoteket.

Svar på tråden rosenrot ?!?!