• öresund

Bäst shopping i Bangkok???

Under vår vistelse i Thailand kommer vi att lägga 1-2 nätter i Bangkok och jag har tänkt lämna sambo och dotter vid hotellets pool och ge mig ut och SHOPPA

Ni som vet, var är det bäst shopping om man vill ha "bra kopior" (dvs INTE linnen med D&G i neon eller pikétröjor i akryl som finns på typ alla asiatiska night markets... )

Hur är tex shoppingcentret MBK? Andra tips?

• Svar på tråden Bäst shopping i Bangkok???
  • Skåne78

Jag tyckte att det fanns bra sko butiker på MBK! Men så siktade ju jag som sko galen mig in på just sko butikerna
    Fina siden scarfsar köpte jag också till familj och vänner..

• chiligirl

Huj, jag var i Bangkok i Januari och det är iingen rolig stad... Alla shoppingcenter har intee kopior, men prova ett par stycken. Vi var i några som hade hela ovanvåningar med skítbra grejer! Minns bara inte vad dom hette... Vi bodde på ett hotell som hette Landmark(skitbra!) vid Sukhumvit road och längs med hela den gatan fanns stånd som sålde superbra kopior så vi behövde inte jaga kopior i affärer. Kom ihåg att PRUTA bara!!!

• Mamma LP

Hej,
    Jag har varit i Bangkok ett par gånger och de bästa ställena som jag tycker är en utomhus marknad vid ett hotell som hetter Indra regent. Det ligger nära WTC, mitt emot WTC ligger en stor butik som hetter Big C där kan man köpa bra inhemska barnklädder, mina svärföräldrar komm hem med flera kilon klädder där ifrån...

• Mrs

MBK e ok, men inte direkt stallet for kopior.
    Det finns en del Diesel jeans och handvaskor...och
    som sagt skor.

Silom/shilom village har de basta handvask/kopia affarerna.
    Ga in och fraga efter deras showrooms, det finns
    tex mulberry, burberry, och alla de senaste
    kandis vaskorna. Underground market ar ocksa bra,
    men jag minns inte riktigt var det fanns,
    kanske kan man fraga efter Underground market !

• öresund

Toppenbra tips, tack! Mera, please!!!

• Minna1982

Åh, vad kul att åka till BKK!

MBK är himlen, men det mesta är kopior. Väskor, skor, klockor, barnkläder, leksaker... tror det finns en hemsida, googla mbk.

På WTC, som nån nämnde, finns det äkta varor och mycket fina barnkläder.

Nyöppnade Siam Paragorn har jättemycket (dyra) grejer, mycket smink o sånt till bra priser.

• asaA

Jag hittade massor på MBK. Köpte 6 par jeans från olika märken bla.  Diesel, Seven for all man kind, Rock & Rebublic. Jag betalade 700 bath för jeansen och de är super. Sedan fanns det en massa annat också. Jag bestämde innan vad jag skulle titta efter för märken och det var tur eftersom jeans affärerna avlöste varandra

• öresund

Känns som att MBK kan vara värt ett besök! Mer tips, någon?

• Elli47

Måste fråga... har varit till Bangkok senast i mitten på 90-talet och då var vi till Mabokong Center (stavningen är nog ej rätt). Är det samma som MBK??

• öresund

Eva37: Japp, jag tror det i alla fall? Ligger vid Siam Square.

• Ciccilionaa

MBK var suveränt och mycket kopior.
    Hittade jättefina Dieseltröjor med dragkedja, (fast pris 199Bht typ 40 , typ munkjacka fast utan huva till min son (1 år) och såklart hans kusiner (samt Brikenstockkopior med militärmönster, typ strl 2 år---på bottenplan vid hissarna strax bakom mataffären).(Enda stället jag såg dessa barn/baby tröjor trots att jag var på Patpong, Koh San mfl, Siam).
    De finns på ett av de övre planen (inte överst) där de har som ett torg med klädstånd. Köpte även ascoola leviskopior till J, på Patpong, strl 1 år. SÅÅÅÅ söt!
    C

Svar på tråden Bäst shopping i Bangkok???