• Monsa

Hur ställer man in en sifferkombination på resväska?

Hej på er!

Jag köpte ju såna koffertar idag på second hand med sifferkombinationer och undrar då hur man ställer in en sifferkombination på dom. Just nu verkar det som om att dom i läge 0 0 0 är öppna men kan barnen fippla till det så dom låser sig?

Ha det gott/M

• Svar på tråden Hur ställer man in en sifferkombination på resväska?
  • Sealander

Jag har en Carlton väska, så det kanske inte är samma på din väska (om du har annat märke).

Så här ställer jag in min kombination:
    1) Öppna låset (öppna väskan) där sifferkombinationen finns
    2) Välj den kod du vill ha genom att rulla fram dessa siffror
    3) Stäng låset (stäng väskan) och rulla fram vilken sifferkombination du vill, förutom den du just har valt och den BÖR vara LÅST.

Så fort du rullar fram just DIN sifferkombination så ska den kunna gå att öppna.

Funkar det?

• Monsa

Tack så mycket. Det ordnade sig. Man håller in själva knappen medan man ställer in den nya koden. Sen hittade jag en bra sida för att veta hu man får upp den med ifall någon ställt om koden.

I låst läge försöker man trycka upp knappen medan man ställer in en siffra på första hjulet. Sen rullar man på det mellersta hjulet tills det inte går att flytta, rätt siffra på den första alltså. Sen gör man likadant på den nästa och så på en sista. Himla bra då barnen kanske skulle ändra den om om grejar med låset

• Josef Sebeni

jag har en resväska med siffer kombination o kan inte öppna det tappat kombinationen

Svar på tråden Hur ställer man in en sifferkombination på resväska?