• Lindut

Vilka butiker lägger upp byxor/jeans?

Hej!

Nån som vet om det finns fler stället än JC som hjälper till med att sy upp för långa byxor?

Jag är kort (158 cm och har storlek 38..ibland 40) och alla byxor är ALLTID för långa till mig. Inte alltid det blir så bra när man ska lägga upp själv. Har ingen egen symaskin heller, så då ska man jaga fatt i nån som har. Hitta rätt tråd osv osv....Så trött på detta. På JC får jag hjälp direkt när jag köper jeans, men finns det andra kedjor eller butiker som erbjuder den servicen? Bor utanför GBG och jobbar i stan, så om nån vet nåt ställe där vore det toppen.

Kram kram

• Svar på tråden Vilka butiker lägger upp byxor/jeans?
  • Little T

På MQ lägger de upp byxorna åt en. Om man har deras medlemskort (guld eller silver) gör de det t o m gratis.

• Rymdblomma

sistes...om man e medlem, med de e bara å bli när man isf köper jeansen/byxorna

• Golddigga

om du hittar ett par snygga jeans och inte butiken lägger upp dom så vänd dig till skräddare. här tar dom ca 75:-

• lillefoot

JC syr upp byxor, gratis om man köper dom där, annars kostar det 150:- nånting. Vad jag har hört är det billigare att gå till en skräddare än en klädaffär

• Lindut

Tack för alla svar...ska kolla runt lite här omkring efter skräddare då.

Svar på tråden Vilka butiker lägger upp byxor/jeans?