• Marmor

Någon mer med SEN ägglossning!?

Hej!
    Jag har fortfarande inte fått pos på ÄL stickorna och nu börjar jag undra om jag har väldigt sen ÄL eller om den uteblir denna månad.

Är det någon av er som blivit gravid trots sen ÄL? Hur vanligt är det och är det svårare om man har den tätt inpå mensen?

Hälsningar Marmor

• Svar på tråden Någon mer med SEN ägglossning!?
  • dreamspell

Jag har sen ÄL.. Min cykel brukar vara runt 34 dagar och jag har ÄL på dag 20-21 ungefär. Vet inte om det är något negativt ..

• Marmor

Ok, skönt att höra att det finns fler!!! Tack för ditt svar!

Hls M

• Marmor

Puffar upp, någon mer som vill svara!??

• Viktoria74

Jag hade jättesen äl och blev gravid, 2 gånger till och med! Verkar inte påverka för jag verkar vara förskräckligt fertil : )

• Cessan

Här är en till, har haft väldigt lätt att bli gravid tidigare ocg jag har sen ÄL. Runt dag 20-21... Jag ror inte att det spelar så stor roll faktiskt! Lycka till!

• Julianna

Hej! Min ägglossning kom olika varje månad. Allt från dag 15-34! Den månad jag blev gravid tror jag den kom kring dag 24 eller så. Så visst kan man bli gravid trots sen ÄL!! Huvudsaken är att man har ÄL, sen spelar det ingen roll hur olika de infaller. Däremot har ju den som har rebelbunden och tidig ÄL fler chanser kanske i och med att den som har sen äl varje månad har mindre än 12 ÄL per år.
    Kram!

• Phetra

Min äl är ca 16-17 dagar efter mens.

• Edwina

Hej, jag har en mens cykel på ca 33-35 dagar och har ÄL nästan alltid på dag 19-21 efter senaste mens första dag. Sen kommer nästa mens efter ca två veckor efer ÄL. Jag läste nyligen på ngn gravid sajt på nätet att man bör ha minst 10 dagar mellan ÄL och mens för att inte ha svårigheter att bli gravid medans avståndet mellan mens och ÄL var mindre viktigt. /Edwina.

• Marmor

Hej och tack så jättemycket för era svar! Jag fortsätter att testa med mina stickor så får vi se om det ger positivt snart..

Lycka till alla ni som försöker!!!!

Hls

• hanne

Hejsan!
    Jag är gravid, och mitt skrutt blev till på dag 35-36 i menscykeln.... Så visst går det!
    Man blir bara väldigt trött på att vänta! Och så är det lite svårt att lista ut när bf är, ingen bm eller doktor tror ju på mig, enligt dem var jag tre veckor längre i min graviditet ända tills jag fick bevisat med VUL att jag hade rätt!!

Svar på tråden Någon mer med SEN ägglossning!?