• nemogirl

Vad behöver man köpa inför skolstart på högskolan??

Ska antagligen till ullared i veckan, så tänkte passa på å fråga vad man egentligen behöver när man nu ska börja skolan igen efter många år
    Ska gå lärarprogrammet. Men det är väl kanske inte så mycket mer än kollegieblock man behöver?

• Svar på tråden Vad behöver man köpa inför skolstart på högskolan??
  • nemogirl

Mm, ja vet.. Men sånt kan man nog inte köpa på ullared

• niiile

Pärmar, block och pennor =D

• Shoegal

Överstrykningspennor! Men tyvärr tror jag inte att de har så stort utbud, men köp det som finns

Plus det som niiile skrev också

• Isorfidien

En bra ryggsäck var min första investering.

Sedan är blir det mycket pärmar, block, pennor av alla de slag: bläck, blyerts, färgpennor, överstrykningspennor, sudd, post-it lappar, almenacka/kalender.

Isorfidien - tog sin lärarexamen för några veckor sedan.

• nemogirl

blueblood: what?? en bilbok? hehe

Ok, tack. Det är de "gamla" vanliga man behöver då Tråkigt, jag som tänkte man kunde shoppa loss riktigt mycket, men det är ju mest såna smågrejer då..

• nemogirl

Ja en ryggsäck eller väska måste jag köpa åxå ja, har inte nån sån stor.. Men jag vill nog hellre ha en crossover väska än ryggsäck tror jag. Så jobbigt när mobilen ringer å den är bak på ryggen ju.

• Shoegal

Jag är nog mest storkonsument av block, överstrykningspennor och sådana där "flärpar" som man sätter på sidor för att markera en viss sida (minns inte vad de heter) men de använder jag ju mest i lagböckerna och jag undrar om de säljs på Ullared.

Pennor i olika färger kan vara bra att ha när man antecknar eller renskriver anteckningar, för att göra mind maps eller annars för att lättare se vad man skrivit.

Annars kommer jag inte på ngt mer på rak arm...

Lycka till i skolan!

• Fraise

Jag förbrukade _sjukt_ mycket överstrykningspennor när jag pluggade! Det skulle jag köpa ett gäng av. Post-it lappar är hemskt bra att ha även de, men de små gillar jag bäst... Bra att ha tycker jag.

• nemogirl

Oj, det blir ju en hel del ändå Tack så jättemycket för era tips!

• Taggtroden

Det mesta jag använder är block, jag har ett block för varje år, och där skiver jag ner ALLT. Kör inte med överstrykningsoennor då jag lånar böcker på bibblan utan antecknar lite och skriver sidnummer efter. Där skriver jag alla datum mm man ska veta också! Och sen mappar!! Där man håller reda på alla papper! Papper i mängder :/

• Isorfidien

Jag kom på ett till tips på något som jag och nästan alla mina klasskompisar hade: vattenflaskor!

• Fallolivia1

Lärarförbundet har jättebra Post-it lappar. Köp dom de är superbra. Finns inte på Ullared men väl på skolan när du börjar.

• Jisse

10 paket kaffe så du kan hålla dig pigg när du pluggar på nätterna.

• Kajee

När jag läste på LHS i Stockholm så var nog det viktigaste en almanacka! Det gäller att ha koll på föreläsningar, lektioner och tentor. Annars penna och block. Har du fått litteraturlista så kan du börja leta begagnad litteratur redan nu (om du vill hålla nere kostnaderna) - sånt tar snabbt slut .
    Annars kan jag bara gratulera till ditt yrkesval - det är hur kul som helst att vara lärare! Glad

Svar på tråden Vad behöver man köpa inför skolstart på högskolan??