• memlis

Vad händer med mitt ben???

Hjälp! Det gör såååå ont i mitt ben! Eller ont är nog fel ord. Det pirrar/kryper i benet och nu börjar det bli olidligt.
    Jag är i vecka 14 nu och har haft blodpropp i benet en gång förut så nu är jag jätterädd att det är det som är på gång igen Jag vill inte
    Hur känns det om man får vätska i benen?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad händer med mitt ben???
  • Fragole

Ojdå! Är benet varmt? Rött?
    När man får vätska i benen kan det spänna lite, men det brukar för det mesta inte göra ont. Om man vill kolla det, så kan man trycka på smalbenet eller ovansidan foten och om det blir en grop kvar där man tryckt, så har man vätska i benen...

• memlis

Nej benet är varken varmt eller rött. Men till saken hör den att sist jag hade en blodpropp i benet så hade jag inga symptom alls som syndes på utsidan utan jag hade bara en känning i benet. Det är därför jag blir lite orolig...
    Hmm, men som du skriver så har jag inte ont i benet som riktig smärta utan det spänner mer och är obehagligt. Får inga gropar när jag trycker på smalbenet och foten...
    Tack för ditt svar!

• Fragole

Ja, då förstår jag att du är orolig! *hmm* Har du haft såhär länge?

• memlis

Jag tror att det började i måndags men då tänkte jag att det bara var vanliga krypningar i benen som jag kan få ibland. Men sen har det kommit och gått hela veckan men idag blir jag inte av med det alls. Det känns bäst när jag ligger i sängen med benet vågrätt. Har lagt upp det på kuddar så det ligger högt. Men så fort jag reser mig upp så blir "pirret" mer intensivt...

• Fragole

Men... Det låter ungefär som foglossningskännigar ju... Känner du av det annars? Foglossning menar jag?

• memlis

Hur känns foglossning? Dum fråga kanske...

• Maline

jag kände inget alls när jag fick vätska i benen (utom när fötterna blev dundersvullna) däremot hade jag falsk ischias i början av graviditeten och det pirrade,sved och värkte. MEN eftersom du har haft blodpropp tidigare tycker jag att du ska ringa sjukvårdsupplysningen bums! bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.

• memlis

Maline: Jag antar att du har rätt. Har tänkt vänta tills imorrn och ringa min BM får vi se va hon säger...
    Tack för infon om vätskan...

• Fragole

Jaa... (oj hur ska jag förklara ) För det första så har man ju fogar i ryggslutet eller hur man ska förklara. Typ mitt på i överdelen av skinkan. Och sen har man en fog mitt på blygdbenet...
    När jag har känningar av fogarna i ryggen så kan det kännas ungefär som du beskriver. Det pirrar/sticker/gör ont, och så strålar det ut. Kan stråla både uppåt och neråt mot låret till...

Jag förklarar som en kratta, men hoppas du förstår mitt surr

Svar på tråden Vad händer med mitt ben???