• Aggi

Synarela-spray + biverkningar

Hej!

Är det någon här som kan berätta lite om erfarenhter av Synarela nässpray inför en IVF-behandling? Jag började igår och några timmar efter första sprayningen fick jag väldig huvudvärk och efter andra sprayningen igår kväll ännu mer huvudvärk och kände mig dessutom lite yr... är det någon som känner igen det som biverkning av sprayen? Jag har läst i FASS att huvudvärk är en av de vanliga biverkningarna, men hur länge sitter det i? Hela sprayperioden eller bara i början? Snälla svara någon som vet!

• Svar på tråden Synarela-spray + biverkningar
  • Arrax

Hej.
    Jag fick huvudvärk, men den var inte ihållande utan den kom och gick under sprayperioden. Jag blev lite tröttare också. Men annars mådde jag ganska bra under hela IVF behandlingen.
    Lycka till.

.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.FET vecka 34/35.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • tesss

Hej!
    Jag har använt synarela några gånger. När jag börjat på dag 21 har jag mått lite halvdåligt, men när jag börjat på mensens första dag har jag fått kopiös huvudvärk som har hållit i sig ca 1 vecka. Hoppas du slipper det...
    Lycka till!

• Leva

Det har varit olika varje gång (har sprayat 4 omgångar). Allt ifrån ingen huvudvärk alls, till konstant värk. Sprayar just nu för 5:e gången och nu har värken valt att komma lite nu och då.

Lycka till!

Kram, Leva

• Tessan H

hejsan!
    jag använde synarela spray under mina 2 ivf försök.
    Jag fick huvudvärk och yrsel, det bara snurrade runt i skallen så man var tvungen att sätta sig för att inte klappa ihop och sedan, dessa svettningar....

kram

• Seanna

Jag hade också en massa biverkningar; huvudvärk, svettningar, humörsvängningar, trötthet..

Hoppas det blir bättre för dig snart!

Kämpa på!

• syster anna

Sprayar med Synarela jag också.
    Jag har också huvudvärk. Och värmevallningar och svettningar. Och gråter för minsta lilla just nu.....

Detta är andra försöket för oss. OCh första sprayningen hade jag liknande biverkningar.

• Aggi

Hej alla och tack för era svar! Man blir ju lite nojjig över alla biverkningar man hör och läser om när man ska ta alla möjliga olika hormonpreparat. Huvudvärken har gett med sig i alla fall - var lite orolig att det skulle hålla i sig lika intensivt hela sprayperioden... Nu känner jag mig mest gråtfärdig för ingenting. Men det är bara att härda ut alla ni som sprayar - man får ju hoppas att allt det här leder till något bra snart...

• Peki

De biverkningar man får under sprayperioden är oftast inte biverkningar på själva sprayen, utan biverkningar av klimakterietillståndet.

Det brukar ta uppåt en vecka innan kroppens egen hormonproduktion har stängts av tillräckligt för att man ska känna av dem.

Det varierar väldigt mycket hur dåligt man mår av sprayen. Vissa mår jättedåligt och andra känner knappt av den.

Jag var väldigt orolig inför sprayningen eftersom jag mådde fruktansvärt dåligt av Pergotabletterna men jag klarade mig väldigt lindrigt undan. Sprayperioden var ingenting jämfört med dem. Lite vallningar och ingen sexlust var nästan det enda. När jag sprayat ca 2,5 vecka blev jag otroligt trött, men det gick över efter ett par dagars sprutande.

Jag hoppas att du har samma tur

Svar på tråden Synarela-spray + biverkningar