Jag ger mig på att svara med det jag känner till om Reima men reserverar mig för att jag inte känner till om det är någon ändring i årets modeller.
Först och främst finns det ReimaTec och Reima Buller&Bång. ReimaTec är helt vattentät och ett tunnare och smidigare material. Passar bättre för små barn som får svårt att röra sig annars. Buller&Bång är bävernylon och alltså inte helt vattentätt, dock lite mer slitstarkt men även klumpigare. Det finns även olika varianter med förstärkningar här och var, dock inte i den storlek som är aktuellt för dig tror jag.
När det gäller ReimaTec (som jag tror är aktuellt för dig) finns det tre grundmodeller, en ballongmodell med dragkjedja ända ner på ena benet för lätt av och påtagning, en halvballong och en med resår i midjan. De två första har värmedyna i rumpan eftersom dom är tänkta för små barn som sitter mycket stilla. Den med "midja" är dyrast.
Vilken man väljer är en smaksak, men för en så liten kille skulle jag nog skippa midjemodellen då de andra ger större rörlighet.
Hoppas det var till någon nytta.