• Ajja

Öppen förskola i malmö

Hejsan!! Finns någon som brukar besöka öppna förskolor i malmö? Jag funderar på att göra det. Har en dotter som är 5 månader. Undrar bara om någon kanske har lust att hänga med?

• Svar på tråden Öppen förskola i malmö
  • SaraoAlbin

Jag funderar på att börja gå till ngn öppen förskola med min 6-månaders kille men tycker det känns lite trist att gå dit själv. Var i Malmö bor du? Vi tillhör BVC Barnens hus (möllevångsgatan) men jag är öppen för andra ställen också.

• Lilla loppan

var fins det öppen förskola i västar innerstaden? någon mamma i detta området som skulle vara intresserad av att träffas har en kille på 10 månader och han vill ha fler kompisar och jag med dessutom hihi

• SaraoAlbin

Är inte så bra på vad som tillhör vad men vi bor på Lugnet och tillhör Barnens hus.....sedan finns en borta vid folkets park.......Vet inte var det finns fler öppna förskolor.
    Jag träffas gärna i alla fall! Kram

• Rye

Snart ska Immanuelskyrkan på köpenhamnsvägen starta sin öppna förskola..

• Lilla loppan

ok får man gå vart man vill då?Iammnuelskyrkan ligger 10 minuter från mig - jag får tänka på alternativen innan jag bestämmer mig - tack för all hjälp!Hoppas ni får en skön kväll

• Rye

Till Immanuelskyrkan får vem som helst komma!!

• Lilla loppan

vill även berätta att jag har hittat baby rytmik på mazetti fabriken 5 gge för 300kr så dit anmälde vi oss

• Ajja

Hej allihopa....

Vet inte om öppna förskolan har öppnat ännu eller fortfarande har semester stängt. Men tänkte vi kunde träffas å fika eller något i den stilen. Vad sägs om veckan efter malmöfestivalen har slutat?

hoppas på svar

kram från anna och matilda

• Siranbiran

Hej !
    Rekommenderar öppna förskolan som tillhör Hindby skolan, på Söderkulla. Vet att det även finns på Gubbabacken på Hermodsdal och Klarinetten på Högaholm

• SaraoAlbin

Hej hej! Träffas gärna! Vi är bortresta den här veckan (Festivalveckan) men är sedan i Malmö och redo för fika!
    Någon mer?

• mammma milla

lilla loppan; Bybyrytmik? Oj, vad trevlig det låter, var hittar man info om detta och hur gammalt ska barnet vara? Min lille kille är snart 3 månader!

• Ajja

Vad sägs om att träffas på torsdag den 31/8. Antingen för en fika eller gå till öppna förskolan? Någon som hänger på?

• SaraoAlbin

Hänger gärna på till öppna förskolan på torsdag!

• Ajja

Har en liten undran. Får man gå på öppnaförskolor som inte ligger i sin stadsdel? någon som vet?

För är det så att man får det så har familjenshus ett babycafe på torsdag mellan 13.00 och 15.30

de andra ställena har öppet mellan 9-12.
    Enens öppna förskola i centrum hade många aktiviteter. har kollat deras hemsida på malmo.se

• SaraoAlbin

Jag tror man kan gå till vilket öppna förskola som helst. Babycafét på familjens hus lät trevligt. Ska vi ta det?

• Ajja

Yes vi kör på babycafe nu på torsdag. vart och vilken tid ska vi träffas?

• SaraoAlbin

Nu var jag inne och läste omfamiljens hus. Där står det "

Tisdag och torsdag, Baby-öppet   13.00-15.30
    - för föräldrar med barn upp till 1 år som bor i Södra Innerstaden
    - sång - och musikstund kl.14.00    "

Vi tillhör centrum men de kollar väl inte var man bor......och om du tillhör familjens hus borde väl det gå bra?

Skall vi ses kl 13. Vet du någon bra plats vi kan ses på?

• mixed race

Jag går själv till Familjens Hus med min dotter...det är blandad ålder mån-tors. Babycafét på tis & tors börjar den 5 sep. Just nu är det mellan kl 9-12 och sångstund kl 10.30 (rekommenderar jag verkligen). Min dotter älskar sångstunden!

Ville bara påpeka detta...

Kram

Svar på tråden Öppen förskola i malmö