Madrass med lite udda mått
Hej,
Jag är på jakt efter en madrass till en vagga. Måtten är lite udda - 83x33 cm. Någon som kan tipsa om var man kan beställa madrass med specialmått, och som har ett hum om vad det kan kosta?
Hej,
Jag är på jakt efter en madrass till en vagga. Måtten är lite udda - 83x33 cm. Någon som kan tipsa om var man kan beställa madrass med specialmått, och som har ett hum om vad det kan kosta?
Var bor du?
Vi bor nära Malmö och där finns en affär som skär till skumgummimadrasser till dynor, stolar, sängar och allt upptänkligt. Vi köpte madrass både till vaggan och till en gammal babylift för 150:- (för båda)! Kolla Gula Sidorna om det finns någon som säljer skumplast där du bor!
... i annat fall - köp en större madrass och skär/såga till!
m1nn13: Är det affären Skumplasten du tänker på? Skulle också behöva fixa en madrass till mjukliften och då hade jag tänkt gå till dem...
Vi har också en vagga som har lite annorlunda mått, 80x45 cm. Vi hittade ingen madrass med det måttet men så frågade vi på Babyland och de rotade fram en madrass som de hade kvar på lagret som var nästan samma mått. Tillsammans med säng/vaggskyddet som vi köpte fattas det inte många milimeter. Det tänkte vi fixa själva på nåt sätt. Så fråga i olika butiker, ibland kanske de har kvar någon madrass med "udda" mått på lagret. Om inte får man nog tillverka en själv... Nu slapp vi lyckligtvis det.
Har för mig att madrassen kostade ca 300 kr...
Finns en liknande affär i vår stad. Man kan välja både material, tjocklek och storlek hur man vill. Inte så himla dyrt heller. Köpte och klädde själv till madrassen som jag la under babygymmet!
Jysk har madrasser i olika storlekar och tjocklekar som man kan skära till själv sedan.
Om jag inte minns fel kan man måttbeställa madrasser på Babyproffsen.
Tack för alla svar! Det verkar ju som att det går att få tag på en madrass för en rimlig peng. Då kommer nog vår lilla Sprattel att få sova i vaggan som jag själv sov i som liten i alla fall! :o)
>Hej!
Jättebra madrass tips är Kungsängen. De fixar alla mått, betalade 50,- för madrass till vagga. Lycka till!!!
Hej Frogis, Låter som ett bra tips! Var hittar jag Kungsängen?
Tänkte tipsa om Kungsängen också, men sedan trodde jag att den var lokal i vår stad...men den kanske finns på fler platser, beror ju lite på vart du bor. Jag bor i Uppsala och där finns den. Men det borde ju annars finnas liknande affärer i andra städer. De skär till efter dina mått och så betalar du typ per kvm eller liknande.
Hej igen!
Det är ju en kedja som finns runt om i Sverige, exakt vilka städer vet jag inte. Jag handlade i Sundbyberg utanför Stockholm. Sök på nätet så ser du var de finns. Lycka till igen!