• Fru Bragstad

Varför skriver folk "besökslogg osv i pres??

Varför skriver folke en lista på besökslogg eller vem som skrev vilket gb-inlägg i ordningen på sin presentation? Har sett folk som har låånga listor me namn på vem som har vilken placering i besöksloggen osv... E inte ett dugg intresserad av d faktist, så jag undrar bara, varför skriver man me d? Finns d nån speciell anledning till d?

• Svar på tråden Varför skriver folk "besökslogg osv i pres??
  • Diiiva

hahah ahåller med dig jag tror de e en som började sen ska alla andra följa efter jäävligt meningslöst tycker jag allafall

• MrsL

Det finns de som (i likhet med mig själv) är med i "Jaktlaget", dvs man "jagar placeringar" hos varandra. Jag tycker det är en kul grej, och så är det alltid kul att få roliga små inlägg i sin gästbok så gott som varje dag.

Man måste tänka på vad man säger så att man inte säger det man tänker!
  • MrsL

Men låt bli att läs just det i pressen då...
    Finns för övrigt en hel del ointressant information i mångas presentationer, då skippar jag bara det.

Man måste tänka på vad man säger så att man inte säger det man tänker!
  • Lady Namárië

Innan FL omstrukturerades såg man antalet besökare i rutan högst upp hela tiden (den där det idag står Min Sida, Inbox etc). Redan i FL:s början skapades det "Placeringsjaktstrådar", där folk tävlade lite skämtsamt om att titta in på "jämnt nummer" hos någon. Därav listorna i presentationerna. Jag tror att det finns sådana trådar fortfarande, men intresset verkade avta lite när det blev lite bökigare att hålla koll på hur många besökare man haft.

Det där är ett av FL:s små trevlighetsfenomen som vissa ägnar sig åt och andra inte. Oavsett vad man själv tycker om sådana saker är det trevligt om man kan respektera dem som tycker annorlunda.

• Roisin Dubh

Besöksplaceringar är ett lätt sätt att umgås här. Glad Man ger varandra lite bekräftelse helt enkelt.

Är man inte intresserad så är det lätt att hoppa över. Men för oss som tycker det är skoj är det just skoj. Skoj är aldrig meningslöst!

• Ängel1982

tror att de e för att man har mkt tid över...

• Roisin Dubh

Då måste jag fråga...

På vilket sätt är det tröttsamt? Fot i munnnen Ingen är ju tvungen att kolla listan om man inte är intresserad. De personliga sidorna är just personliga och jag förstår inte riktigt hur något kan vara ivägen där. Är det tröttsamt att besöka folks sidor och se saker där man inte vill läsa så behöver man ju inte göra det.

Själv är jag ruskigt ointresserad av att läsa bim-kalendrar på presentationen men skulle aldrig få för mig att känna mig hotad av dessa på något sätt. jobbigt är det inte. Flört

• Fru Bragstad

Ojojoj, vilka reaktioner! En enkel fråga om nåt jag tycker verkar helt meningslöst... å faktist t o m efter förklaring tycker låter helt meningslöst...! Men vi har ju alla olika åsikt om va som e kul å intressant så...

Hmm, funderar lite på ordvalet där, "känna sig hotad" av, känns väl inte riktigt som d jag menade...

Menar inte heller att inte respektera andra, vilket oxå kom på tal, hade en enkel fråga å även en åsikt om detta...

• Roisin Dubh
    Fru Bragstad skrev 2006-08-13 17:38:11 följande:
    Eller hur?? Tröttsamt, skiter väl jag i vilka som besökt deras sida osv...
    Varför då använda så starka ordalag för att beskriva fenomenet? När man uttalar sig så målande om något man påstår sig vara ointresserad av låter det faktiskt som om det var något hotande man inte kan värja sig emot.
Svar på tråden Varför skriver folk "besökslogg osv i pres??